Pénzcentrum • 2017. február 22. 10:00
Az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom elérte az éves 1 milliárd eurós értékhatárt, ami azt jelenti, hogy tavaly arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél. A korlátok azonban már látszanak.
Internetes vásárlásokból származik a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka. A nyugati piachoz képest a magyar még jóval elmaradottabb, de elég jók az előrejelzések - derült ki az Árukereső.hu és a GKI digital közös felméréséből.
A hazai online kereskedelem 1 milliárd eurós értékhatárt ért el tavaly. Az Európai Unió teljes online kereskedelmi forgalma 2015-ben (2016-os adat még nincs) összesen 410 milliárd euró volt.
Változások is voltak bőven tavaly az online kereskedelemben. Még mindig fejnehéz a piac, a legnagyobb szereplők dominálják a trendeket, és a forgalmat is. A Black Friday akcióban szinte az egész magyar online kereskedelmi szektor részt vett. Új áruházak is bőven megjelentek a piacon, főként a ruházat és a divat terén. 2016 végén kijött az új szabályozás, ami okozott kisebb nehézséget, ugyanakkor átláthatóbbá vált az online vásárlások rendszere, és a piacot is tisztította.
A bővülésben közre játszott a makrokörnyezet is, alacsonyabb kamatkörnyezet miatt bátrabban nyúltak az emberek áruhitelhez. 2,8 millió online vásárló volt az elmúlt évben. Csak 5 százalékuk vásárolt évente mindössze egyszer, a 40 százalékuk viszont több, mint 10 alkalommal vásárolt. A vevők 27 százaléka fővárosi lakos.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mire költöttünk ennyit?
Műszaki cikkeket vásároltunk a legtöbbet az interneten, 59 milliárd forintot (ez 24 százalékos növekedés) költöttünk ilyen termékekre, és 19 400 forint volt az átlagos kosárérték. A második helyen a játékok, könyvek állnak, erre 40 milliárdot költöttünk, 14 százalékkal többet, mint 2015-ben, és átlagosan 9 400 forintot költöttünk egy vásárlás alkalmával. A számítástechnikai termékek piaca visszalépett a 2015-ös második helyről, már csak a harmadik legnépszerűbb termékcsoport volt (38 milliárd forint), aminek az az oka, hogy kisebb mértékű volt a bővülése, mint az előző két csoportnak. Negyedik helyen a divat és a sport áll (26 milliárd forint), az ötödiken a szépség és az egészség (25 milliárd forint), a hatodik helyen pedig az otthon, kert (16 milliárd forint).
A fenti adatok csak a magyar webáruházakra vonatkoznak, arról nincs adat, hogy a magyarok mennyit és mit vásárolnak külföldi online áruházakból.