Azért ez erős! Ennyit spórolhatsz, ha csak sajátmárkás termékeket veszel

Pénzcentrum2017. január 16. 12:07

Nem vicc, több mint 6 ezer forintot spóroltunk csak azzal, hogy a menő márkák helyett sajátmárkás terméket vettünk le a polcról, ezzel pedig csaknem féláron tudtuk le a nagybevásárlást. Képzeletbeli bevásárlókosarunkkal összesen 20 terméket hasonlítottunk össze, mutatjuk a részleteket.


A magyar fogyasztókról köztudott, hogy rendkívül árérzékenyek. Talán éppen ez lehet az oka annak, hogy a Gfk kutatása szerint 2015-ben minden negyedik forintot a boltok sajátmárkás termékeire költöttük el, hiszen ezeket általában olcsóbban megvásárolhatjuk, a velük versenyben lévő ismert, úgynevezett gyártói márkákkal szemben.

Természetesen tudjuk, hogy nem lehet teljesen összehasonlítani például egy Coca-Colát egy sajátmárkás kólával, vagy egy Pick téliszalámit egy másik sajátmárkás szalámival, hiszen az összetevőik és így a minőségük is különbözhet, de ettől függetlenül a magyarok sokszor vásárolnak sajátmárkás termékeket.

A boltok sajátmárkás termékei 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának mintegy negyedét, összesen 24 százalékát tettét ki.

Az egyik nagy magyarországi üzletlánc pedig legújabb kampányában azzal hirdeti magát, hogy összehasonlítja az által kínált sajátmárkás termékek árait a gyártói márkák áraival.

KATTINTS! A boltok aktuális akciós ajánlataiért

Ennek kapcsán lettünk kíváncsiak arra, pontosan mekkora is a különbség, ha a képzeletbeli bevásárlókosarunkba csak sajátmárkás terméket teszünk, és vajon mennyi lesz a végösszeg, ha csak gyártói márkákkal pakoljuk tele a kosarunkat?! Az eredmény magáért beszél.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 
Loading...

Képzeletbeli kosarunkba összesen 20 tétel szerepel. Többek között olyan alapvető dolgok, mint a mustár, a majonéz, a szeletelt téliszalámi vagy épp a folyékonymosószer. Az árakat külön-külön összehasonlítva is nagy különbségeket láthatunk.

Például egy csomag Ariel mosókapszulával 100 forintra jön ki egy mosás, míg az érintett áruházlánc sajátmárkás mosókapszulájával már csak 80 forintra. A Szentkirályi ásványvízből pedig 1,5 litert 119 forintért vehetünk meg, míg a bolt sajátmárkás ásványvize csak 55 forintba kerül.  A sok apró különséget összegezve a bevásárlásunk végösszege:

  • gyártói márkákból: 15 570 forint.
  • sajátmárkás termékekből: 8 696 froint
Vagyis egy 20 tételes nagybevásárlásnál összesen 6 874 forintot spóroltunk meg, tehát csaknem fele annyiért tudtuk le a vásárlást.

Az összehasonlításunknál fontos azonban figyelembe venni azt, hogy az érintett áruházlánc akciós újságaiból dolgoztunk, amelyben vélhetően a nagy árkülönbség kihangsúlyozása a cél, tehát a boltokban nem biztos, hogy mindig ekkora árkülönbségeket tapasztalunk majd. Ráadásul az árakat az is nagyban befolyásolja, hogy éppen milyen termékkategóriáról van szó. Ettől függetlenül az elmondható, hogy aki ügyesen válogat, akár több ezer forintot is megspórolhat a boltok sajátmárkás termékeivel.

Külön érdekesség, hogy a Pénzcentrum terméktesztjein rendszerint valamelyik boltnak a sajátmárkás terméke végez az élen, vagy legalábbis biztosan bekerül egy a legjobbak közé. Mindezt annak ellenére, hogy az árak mellett az ízekre is nagy hangsúlyt fektetünk a tesztjeink során.

Íme, néhány tesztünk a közelmúltból:

Címkék:
vásárlás, árak, saját márka, különbségek, danone magyarország, pick szalámi, szentkirályi ásványvíz,