Új trendek jönnek: lassan már a nyugdíjasok se fizetnek készpénzzel

Pénzcentrum2016. november 28. 13:33

Az érintéses és mobilfizetési technológiáknak köszönhetően új vásárlási szokások jelennek meg a karácsonyi bevásárlások idején. Egyre inkább előtérbe kerülnek a gyors és kényelmes érintéses és más innovatív fizetési technológiák a készpénzzel szemben.

Jelenleg 165 millió érintőkártya és 3,4 millió NFC technológiával rendelkező terminál van használatban Európa-szerte. A Visa 2016-os Digitális Fizetések tanulmánya szerint az érintéses fizetési megoldás használatának aránya a tavalyi 36 százalékról 2016-ra már 52 százalékra nőtt, ez pedig nem csupán az egyre több fiatal, a technológiában jártas vásárlónak köszönhető. Az érintéses fizetés minden korcsoportban népszerűvé vált, és 

a legnagyobb használati növekedés az 55-64 év közötti korosztályban volt tapasztalható, ahol mintegy 64 százalékkal volt magasabb az érintéses technológiát választók aránya, mint egy évvel ezelőtt.

Az érintéses fizetés nyújtotta előnyöknek köszönhetően a vásárlók további fizetési megoldások iránt is egyre nyitottabbá válnak. A Visa felmérése szerint 2016-ban a fogyasztók 44 százaléka használt mobilalkalmazást fizetésre, a tavalyi 38 százalékos arányhoz képest. A megkérdezettek közel fele (46 százalék) nyilatkozott úgy, hogy a mobil és viselhető technológiák által nyújtott fizetési lehetőségek megkönnyítették a vásárlási folyamatot. Ez a megnövekedett kényelem a digitális pénztárca elterjedését is segíti a különböző vásárlási csatornákon belül.

Az európai vásárlók nagymértékben érdeklődnek a digitális pénztárca használata iránt, legyen szó személyes (37 százalék), alkalmazásokon keresztüli (51 százalék), vagy online (56 százalék) vásárlásokról. A felmérés arra is rávilágított, hogy a megoldás legnagyobb előnyének a kényelmet (61 százalék) értékelték a fogyasztók, valamint azt, hogy segítségével bárhol és bármikor fizethetnek (59 százalék).

Showroomer és webroom

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a fogyasztók az online és bolti csatornák kombinációját használják a vásárlásoknál, különös tekintettel, ha nagyobb értékű tárgyról, szolgáltatásról van szó. Tízből hét európai vásárló nevezhető ‘showroomer’-nek, akik először megnézik az üzletben a megvásárolni kívánt terméket, és csak utána rendelik meg azt online. Ezzel párhuzamosan 66 százalék azoknak az aránya, akik ‘webroomer’-nek tekinthetők, azaz először online hasonlítják össze a termék árait, majd csak utána vásárolják meg a kiválasztott terméket az üzletben. 

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A növekvő számú, online karácsonyi kedvezmények ellenére a vásárlók mintegy 60 százaléka még mindig szívesen vásárol üzletekben, ahol beszélhet az eladókkal, és személyesen megtekintheti a lehetséges ajándékokat.

Címkék:
vásárlás, pénz, fizetés, bankkártya, pénztárca, érintőkártya,