Pénzcentrum • 2016. november 16. 12:00
Hogyan fognak kinézni a bankok 10 év múlva? Milyen fizetési megoldások várnak ránk a jövőben? Többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ a szakértők a Portfolio Banking Technology konferenciáján.
Magyarország kicsit később ébred, mint a régiós társaik, de ez nem biztos, hogy rossz, hiszen az előzőek bukásából sokat lehet tanulni. A cél az, hogy Budapestből a régió FinTech fővárosát varázsoljuk - kezdte az előadását Hetényi Márk az MKB Bank vezérigazgató-helyettese.
Mi is az a FinTech forradalom?
Teljesen átalakítja a pénzügyi gondolkodást az online világ technológiai forradalma. A FinTech, azaz a közérthető, könnyen használható digitális pénzügyi megoldások hatása már most is kézzelfogható, hiszen világszerte milliók használnak ilyen felületeket, alkalmazásokat A bankoknak figyelnie kell, mert jönnek a FinTech cégek és adott esetben akár jobb ötleteik is lehetnek, mint a bankoknak, és mindezt magas ügyfélélménnyel együtt tudják megvalósítani.
Abba a szabályozói környezetbe, amibe a bankok élnek, ott egy kicsit nehezebb innovatívnak és gyorsnak lenni. A bankok ebben az ügyfélélmény központú világban kicsit hátrányból indulnak. Ezzel szemben a FinTech cégek minden szolgáltatásra tudnak egy jó megoldást nyújtani.
Nagy változások jönnek
Látnunk kell az iparági trendeken keresztül, hogy hatalmas változások várnak a fizetési üzletágra - véli Szetnics László a Mastercard mobilfizetésekért felelős regionális üzletfejlesztési vezetője. Ma már szinte mindenki zsebében ott lapulnak az okostelefonok. De a telefonok mellett számos más egyéb okoseszköz vesz minket körül, amit használunk is a vásárlásaink során, akárcsak arra, hogy más termékeket is feltérképezzünk velük. Nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy 2000-ben az internethasználók aránya 400 millióra volt tehető, addigra ma ez a szám már 3,2 milliárdra rúg.
Milyen lesz a jövő?
- Minden kártya kivétel nélkül digitalizálható lesz - vagyis eljuttatható egy okos eszközre - ez a következő 4-5 évben a mobiltelefon lesz.
- Ehhez azonban elengedhetetlen a biztonságos használat
- A normál azonosításon túl előtérbe kerülnek a biometrikus azonosítások. Az ujjlenyomatok és az arcfelismerés - a kettő közül az ujjlenyomat felismerést használja a felhasználók kétharmada
- Minden csatornán ugyanazzal a kártyaadattal fogunk tudni vásárolni
- Minden egyes fizetés egyforma és egyszerű lesz
- Mégpedig úgy, hogy a lehető legkevesebb adatbevitelre legyen ehhez szükség - vélik a MasterCardnál.
Biztonság vagy kényelem? Nincsen egyértelmű válasz, hogy melyik a fontosabb, ha a fizetéseinkről van szó. Ma már szerencsére azonban olyan biztonságos megoldások vannak, amelyek igyekeznek megfelelni a kényelmi szempontoknak is.
Magyarország a bolti fizetések terén hatalmas sikereket ért el a régióban. Jelenleg hazánkban a tranzakciók 52 százaléka érintésmentes és ez világviszonylatban is benne van az első 5-10 ország között.
- mondta el Szetnics László.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hogyan fognak kinézni a bankok 10 év múlva?
A konferencia egy kerekasztal beszélgetéssel folytatódott. A szakértők pedig egyetértettek abban, hogy annak érdekében, hogy a bankok lépést tudjak tartani a digitális versenyben mindenképpen szükség van arra, hogy létrehozzanak olyan elektronikus csatornákat és olyan technológiákat, amelyek lehetővé teszik, hogy ne kelljen az ügyfelekkel fizikailag találkozni az ügyintézéshez.
- válaszolta a kérdésre Strén Gábor, a Microsoft Magyarország Pénzügyi szektorának ügyféligazgatója.
A jelenlegi tranzakció orientált modellből szinte biztos, hogy elmozdulnak a bankok az élményorientált működés felé. Az élményt pedig úgy kell megkapnia az ügyfeleknek, ahogyan az a mai modern világban elvárható.
- tette hozzá Harmati László, az Erste Bank vezérigazgató-helyettese.
Ahhoz, hogy a változásokat jól tudjuk kezelni, a saját rendszereinknek is alkalmazkodni kell - tette hozzá Harmati László. A Budapest Bank lakossági üzletág vezetője Fatér Gyula szerint szükség lesz a jövőben is a bankfiókokra, hiszen ez lehet a bankoknak a versenyelőnye, véleménye szerint talán még a bankfiókok a jelenlegi számunkban is megmaradhatnak, bár a kinézetük megváltozik.