Pénzcentrum • 2016. november 9. 15:30
Mi történik, ha fodrász nem az általunk megálmodott frizurát készíti el? Ha a kozmetikus által elkészített smink nem tetszik? A Budapesti Békéltető Testülethez több ilyen jelelgű panasz is érkezett már.
- Egyik esetben a fogyasztó a vállalkozás fodrász üzletében "mosás-vágás-szárítás" szépség menüt választott 5.990,-Ft vételárért. A hajmosást követően a hajvágás előtt jelezte, hogy növeszti a haját és csak minimális hajvágást kér. A vágást követően a fogyasztó nem volt elégedett a frizura formájával és kérte, hogy javítsa ki a fodrász. Ezután egy másik fodrászhoz került, aki még rövidebb hajat vágott. A fogyasztó olyan frizurát kapott, amit nem szeretett volna. Utána egy harmadik fodrász is megigazította a haját. Mivel egy vendéglátó helyen dolgozik, ezért fontos a külső megjelenése és a frizurája, ezért kérte a Vásárlók Könyvét és oda írta be a kifogásait. A vállalkozás elutasította a fogyasztó kérelmét, de a békéltető testületi eljárásban végül egyezség született és a fogyasztó visszakapta a szolgáltatásért fizetett összeget.
- Egy másik esetben a sminktetoválás alig 3 hónap múlva teljesen lekopott, holott a vállalkozás azt ígérte, hogy évekig tartós marad. Ilyen esetben is lehet hibás teljesítés miatt a vállalkozástól kijavítást vagy a vételár visszafizetését kérni.
Ezekben az esetekben nincs könnyű helyzetben egy fogyasztó, hiszen a szépészeti jellegű szolgáltatások nagyon személyesek, megítélésük pedig szubjektív. Elsősorban azt kell megvizsgálni, hogy magával a szolgáltatással vagy munkavégzéssel volt-e gondunk vagy a termékkel, amit használtak. Emellett azt is el kell döntenünk magunkban, hogy a "nem tetszik" érzés mellett ért-e kár minket akár konkrétan pénzben kifejezhető mértékben vagy inkább a személyiségünket érte a sérelem - írja közleményében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Milyen lehetőségeink vannak? Mit mond a jogszabály?
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint a fodrász vagy kozmetikus, műkörmös vállalkozási szerződés alapján végzi a tevékenységét, amely azt jelenti, hogy
Amennyiben nem megfelelő minőségben készült el a frizura vagy a kozmetikai és egyéb beavatkozás, akkor hibás teljesítés címén elsősorban kérhetjük annak kijavítását, ha erre nincs mód a cseréjét, emellett árkedvezményt vagy végső esetben - a pénz visszafizetését kérhetjük.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szépségipari szolgáltatásoknál ez annyit jelent, hogy megkérhetjük készítsen a fodrász egy másik frizurát, vágja le újra, fesse át a hajunkat. A műkörmös egy másik körmöt készítsen el vagy a kozmetikus egy új sminket tegyen ránk.
Mire kell figyelni?
- 1.Fontos, hogy mielőtt kiválasztjuk az adott vállalkozást nézzük meg alaposan a weboldalát, a reklámját, esetleg a terméktájékoztatóját és a kiválasztott szépészeti eljárás leírását!
- 2. Vegyük komolyan az ilyen beavatkozások esetleges mellékhatásait is! Konzultáljunk előtte adott esetben egy szakorvossal, vagy bőrgyógyásszal!
- 3. Mivel a hibás teljesítés megítélése ezekben az esetekben nagyon szubjektív, ezért fényképeket készítsünk a beavatkozás előtti és az utáni állapotról, hiszen a fogyasztónak kell adott esetben bizonyítania, hogy nem megfelelő minőségben készült el a megrendelt beavatkozás!