Magyar Nemzet • 2016. szeptember 2. 09:33
A vásárlók ma már nem csak egészségügyi szempontok miatt vesznek speciális élelmiszereket. Bár egyre több a magyar beszállító, az árucikkek jelentős része még mindig Németországból vagy Olaszországból érkezik - írja a Magyar Nemzet.
A lap több áruházat is megkeresett, a válaszokból pedig kiderült, hogy az európai trendeknek megfelelően a magyar vásárlók is egyre tudatosabbak a termékválasztás terén, és nagyobb az igény a speciális étrendbe is beilleszthető, illetve a bio- és a reformtermékek iránt. Az Auchanban például további saját márkás glutén- és laktózmentes termékek kifejlesztésén dolgozik.
A Tescóban az első negyedév eladási adatai szerint a gluténmentes és hozzáadott cukor nélküli élelmiszerek iránti kereslet 30 százalékkal, a biotermékeké 27 százalékkal, a kiegyensúlyozott táplálkozás részét képező termékeké pedig 81 százalékkal növekedett az előző év hasonló időszakához képest.