Pénzcentrum/MTI • 2016. augusztus 26. 16:02
Az eddig a külterületeken működő Decathlon szombaton megnyitja 18. áruházát Budapesten, a Nyugati téren. A belvárosi áruházzal, amely az ötödik Decathlon lesz a fővárosban, illetve a környékén, új vásárlói rétegeket szeretnének megnyerni.
A Decathlon Magyarország az első hét hónapban 26 százalékkal növelte forgalmát, nettó árbevétele a tavalyi 34,7 milliárd forint után idén a tervek szerint megközelíti a 44 milliárd forintot - mondta Pósfai Gábor ügyvezető igazgató, az áruházlánc első digitális áruházának sajtóbemutatóján. A Magyarországon majdnem 1300 munkavállalót foglalkoztató sportáruházlánc 2015-ben 1,4 milliárd forint adózás előtti, illetve 1,2 milliárd forint adózott nyereséget ért el.
Az áruházak területét az adott város vonzáskörzete és vásárlóereje alapján határozzák meg, a soproni és tatabányai üzlet ezer négyzetméteres lesz. A budapesti Nyugati téren szombaton nyíló 1733 négyzetméteres új digitális áruházban majdnem hetven sportág termékeit kínálják, amelyek közül egyeseket - például a kerékpárokat, nagyobb súlyú árucikkeket - csak online lehet megrendelni. Az online értékesítés aránya folyamatosan emelkedik, már megközelíti a 3 százalékot - mondta Pósfai Gábor.
Az új belvárosi üzlet digitális tesztáruházként is működik, valamennyi, a Decathlon 1100 üzletének valamelyikében megtalálható digitális eszközt használják majd, és az itt szerzett tapasztalatok tükrében alkalmazzák a lánc többi áruházában.