Durva húzás a H&M-től: érik az újabb botrány?

Pénzcentrum2016. augusztus 26. 14:10

Nevetségesen olcsón kellett adnia a termékeket a H&M-nek a múltheti techikai hiba miatt, a törölt rendeléseken pedig sok vásárló háborgott az interneten. Egyik olvasónk újabb hiányosságra bukkant a multi webáruházában. Utánajártunk az esetnek, és kiderült, tényleg sántít a dolog. 

Hatalmas lehetőség rejlik az online üzletekben, és a trendek azt mutatják, hogy hamarosan minden jelentős offline áruház az interneten is megjelenik. "Hódolva a köz akaratának", vagyis kielégíteni a vásárló igényét, és haladva a kor szellemével néhány hónapja a H&M is webáruházat indított. A kezdeti zajos sikerből mára csak a zajos rész maradt meg: legutóbb az csapta ki a biztosítékot, és kavart óriási port, hogy technikai hiba miatt brutálisan alacsony árak jelentek meg a honlapon. Az így kialakult óriási kedvezményekre pedig gyorsan lecsaptak a szemfüles vásárlók. Ebből persze szép kis bonyodalom kerekedett, és még most sincs pont az ügy végén.

Mindeközben egyik olvasónk fordult hozzánk kérdésével, mert szerinte valami sántított abban, ahogy a multi webáruháza menedzselte egy termék visszaküldését. A történet röviden a következő: a vevő rendelt egy pólót, de kicsit nagy lett, így szerette volna kicseréltetni. Ezt viszont csak a webáruházon keresztül tehette meg, 

a visszaszállítás költsége őt terhelte, a kereskedő viszont kikötötte, hogy melyik futárcéggel kell visszajuttatnia az árut.

Ha a kézhez kapott termék nem volt hibás, tehát azt kapta a vásárló, amit rendelt és kifogástalan állapotban, ő azonban mégis szeretne elállni a vásárlástól, vagy kicseréltetni esetleg elnézett méret miatt, akkor ennek a költsége a vevőt terheli. Ez ugyan kicsit kellemetlen, de jogilag teljesen rendben van. A hiba ott csúszik a dologba, hogy az áruház megszabta azt is, hogy melyik futárcéggel kell visszajuttatni a terméket.

Ez a szabály

Ha a neten rendelsz, két okból küldheted vissza a terméket. Az egyik a 14 napos indoklás nélküli elállás lehet, ami azt jelenti, ha meggondolod magad, és teljesen mindegy, hogy miért, de mégse akarod a megrendelt terméket, akkor 14 napon belül visszaküldheted, és visszaadják az árát. Ilyen esetben a visszaszállítás költsége a vevőt terheli a Polgárjogi Törvénykönyv (Ptk.) szerint. És ebben az esetben a kereskedő nem korlátozhatja, hogy milyen úton vagy céggel küldöd vissza a terméket.

Ha viszont azért küldöd vissza a terméket, mert a webáruház hibásan teljesített, az már szavatossági igény, és ilyenkor minden költséget, többek között a visszajuttatást is a vállalkozó állja.

Ha ezt a cég nem vállalja önként, akkor csak bírósági úton, vagy azt megelőzően békéltető testület előtt követelhető tőle - tudta meg a Pénzcentrum a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól (NFH).

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ezért nem viheted be az üzletbe

A webáruház üzemeltetője nem feltétlenül egyezik bármely offline üzlet üzemeltetőjével, így kérheti a vállalkozás, hogy a terméket a webáruház részére jutasd vissza. Meghatározhatja akár azt is, hogy csak a saját futárszolgálatával küldheted, ugyanakkor a Ptk. rendelkezései alapján ebben az esetben a költség a vállalkozást terheli - mondta a Pénzcentrumnak az NFH.

Kerestük a H&M-et is, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ tőlük.

Címkék:
vásárlás, internet, internetes kereskedelem, webáruház, fogyasztóvédelem, h&m,