Pénzcentrum • 2016. július 28. 16:52
Nem lehetett könnyű dolga az elmúlt napokban a brit IKEA vevőszolgálatos munkatársainak, ugyanis az áruházaikban többen is dupla árat fizettek a termékekért egy számítógépes hiba miatt. Megkerestük a bútoráruház hazai képviselőit, itthon is jelentkezett-e a technikai probléma.
Érdemes leellenőriznie a bankszámláját mindenkinek, aki az elmúlt héten az IKEA-ban vásárolt, ugyanis több vevőnek egy számítógépes hiba miatt a rendszer kétszer vonta le a pénzt a számlájáról - hívja fel olvasói figyelmét a Mirror.
A birt IKEA azt mondta a lapnak, hogy a probléma az összes áruházat érintette Nagy Britanniában és egyelőre azt látják, hogy 102-en lehetnek érintettek az ügyben. Az áruház pedig természetesen minden duplán fizető vásárlónak visszatéríti a pénzét.
Mi a helyzet Magyarországon?
Az ügy kapcsán kíváncsiak voltunk arra, hogy az itthoni bútoráruházakban is jelentkezett-e hasonló probléma. Megkerestük a magyar IKEA-t, akiktől azt is megkérdeztük, hogy nálunk is ugyanaz a fizetési rendszer működik-e és, hogy terveznek-e esetleg a külföldi technikai probléma miatt változtatni a hazai működési gyakorlaton.
- tudtuk meg az IKEA sajtóosztálytól.
Annyi kiegészítést azért hozzátettek, hogy elvétve előfordult már olyan eset, hogy a kártyás tranzakciót az üzletükben egy harmadik fél által üzemeltetett szerverhiba miatt elutasította, ám a vásárlóhoz eljutott a jóváíró SMS.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- egészítette ki válaszát az áruház.
Megtudtuk az IKEA-tól azt is, hogy a történtek miatt nem terveznek változtatni a jelenlegi működési gyakorlatukon. Az birt kollégáik pedig már dolgoznak azon, hogy kijavítsák a harmadik fél által biztosított szoftverhibát. Azonban arra kérik vásárlóikat, hogy