Pénzcentrum • 2016. június 29. 16:01
Vásárlásonként átlagosan 6400 forint értékben kerül nyári játék a kosárba: a slágertermékek toplistáját a felfújható strandjátékok, homokozóeszközök és az Eb-sikereknek is köszönhetően a labdák vezetik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint. A cég friss kutatása alapján a gyermekeiket nyáron hasznosan lekötni szándékozó családok körében az okoseszközökkel szemben továbbra is a hagyományos játék a favorit.
Vásárlásonként átlagosan 6400 forintot költenek a szülők nyári játékokra és strandkellékekre a REGIO JÁTÉK friss elemzése szerint.
- mondta Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.
A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.
Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron
A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet. A családosok nyári szokásait vizsgáló felmérés szerint leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok közel negyedében ezt apa és anya közel azonos arányban elosztva oldja meg. Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje.
- tette hozzá Gyaraki Dávid.
Okoseszköz csak vészhelyzetben?
A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A kutatás szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondja Gyaraki Dávid.
A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, közel 40 százalékuk valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak kritikus helyzetekben - például nyaralás és utazás alkalmával - bólint rá.
Tovább nő a játékpiac
- tette hozzá Gyaraki Dávid.
A REGIO JÁTÉK a tavalyi évben átlépte a 9 milliárd forintos forgalmat. A dinamikus növekedés hátterében a hagyományos és az online csatornákon bővülő forgalom egyaránt szerepet játszott: a cég webáruháza mellett ma már országszerte 33 üzlettel rendelkezik, alkalmazottainak száma pedig egy év alatt 50 százalékkal, 346 főre nőtt.
Top 10 termékkategória/terméktípus nyáron
- 1. Felfújható strandjátékok
- 2. Homokozójátékok
- 3. Labdák
- 4. Lábbal hajtós játékok, roller, kismotor
- 5. Szabadtéri játékok, hinta, csúszda
- 6. Vízipisztolyok
- 7. Kreatív termékek
- 8. Írószerek, tolltartók, iskolai felszerelés
- 9. Társasjátékok
- 10. Kirakós