Pénzcentrum • 2016. május 22. 11:03
A "minimál szépségápolás" jelenleg a legnépszerűbb beauty trend a magyar nők körében. Emellett sokan figyelnek arra, hogy állatokon nem tesztelt termékeket használjanak, és szintén nagy tábora van a természetközeli, illetve saját készítésű kozmetikumot használóknak.
A magyar nők közel fele híve a "minimál szépségápolásnak", azaz az olyan kozmetikai termékek használatának, amelyek minél kevesebb összetevőt tartalmaznak - derül ki a CD szépségápolási márka és az NRC Piackutató friss reprezentatív felmérésből, amely azt vizsgálta, milyen szépségápolási irányzatokat, trendeket igyekeznek beépíteni a napi rutinjukba. A válaszadók 46 százaléka véli úgy a kozmetikumok alapanyagai esetében, hogy "minél kevesebb, annál jobb". A második leggyakoribb trend, amelyet a honi hölgyek követnek mostanában, az állatvédelem, 27 százalékuk figyel arra, hogy lehetőleg olyan termékeket használjon, amelyeket nem tesztelnek állatokon.
A népszerűségi sorrenden tovább menve a magyar nők több mint negyede a természetközeli testápolást igyekszik belevenni a napi rutinjába, azaz igyekszik természetes alapanyagokat felhasználni a szépségápolás során. A magyar nők tudatosságára vall, hogy a szépségápolási cikkek használatánál a választásukat jelentősen befolyásolják az olyan tényezők is, mint a termék összetétele, illetve a rajtuk található különböző védjegyek és jelölések.
Szintén egyre nagyobb a divatja a DIY (do-it-yourself), azaz a saját, házi készítésű kozmetikumoknak: a válaszadók 15 százaléka használ otthon kikevert szépségápolási szereket. Ezt a trendet az is erősítheti, hogy egyre több ilyen recept lelhető fel az interneten a különböző beauty blogokon. Tízből egy magyar nő esküszik a különböző egzotikus olajok, illetve az ezt tartalmazó szépségápolási termékek használatára.