Erre kevesen gondolnak, amikor a férjüknek keresnek karácsonyi ajándékot

Pénzcentrum2015. december 15. 17:31

Az elmúlt években Magyarországon is megjelent egy újabb célcsoport a kozmetikai piacon: a férfiak. És már messze nem csak a dezodorokról, tusfürdőkről, borotválkozás utáni arcszeszekről beszélhetünk.

A statisztikák szerint egyre többet költünk kozmetikumokra és háztartási vegyi árukra. Kozmetikumból a boltok bevétele 6 százalékkal, mintegy 230 milliárd forintra nőtt idén január-augusztus között. Mennyiségben 1 százalékkal adtak el többet, mint a tavalyi első nyolc hónap során. - derül ki a Nielsen kutatócég Kiskereskedelmi Indexéből.

Az átlagot jóval meghaladó, kétszámjegyű növekedést értékben főleg testápolóknál és kozmetikumoknál regisztráltak: például tusfürdő, dekor kozmetikum, testápoló krém, arc- és szemránckrém valamint parfüm esetében.

Érdekes trend Magyarországon, hogy a férfiak is egyre többet költenek a szépségükre: már messze nem csak a dezodor-tusfürdő-after shave trió a nyerő, hanem például az arcápolás is egyre fontosabb.

Míg tíz évvel ezelőtt ritkaságszámba ment, ha egy férfi magának vásárolt kozmetikumot, ne adj isten elment egy kozmetikai kezelésre, a kozmetikai szakemberek ma már azt tapasztalják, hogy egyre kevésbé számít tabunak ez a kérdés, és a férfiak - úgy, ahogy a divat többi területén is - egyre érdeklődőbbek, ha a külső igényesség kerül terítékre.

Ha megnézzük a drogériák kínálatát, a férfi részlegen találhatunk arclemosókat, bőrradírokat, nappali és éjszakai arcápoló krémeket, arcolajokat, sőt, még kimondottan férfiaknak készült szemránckrémeket is. A nagy láncok, mint a dm vagy a Rossmann boltjaiban nem csak a nagy nemzetközi márkákat - Nivea, L’Oréal, Vichy - találhatjuk meg, hanem sajátmárkás termékcsaládokat is piacra dobtak férfi arcápolás kategóriában. Ez is azt mutatja, hogy egyre nagyobb igény van ezekre a termékekre.

A magyar márkákat is keresik

Az elmúlt öt évben már nemcsak vicc az az elhíresült mondás, miszerint a férfiak titokban, zárt ajtók mögött mernek csak kozmetikumokat használni

- mondta el a Pénzcentrumnak Feller Adrienne szépségterapeuta mester, az Adrienne Feller márka megteremtője.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A magyar cégnél azt érzékelik, hogy egyre többen nyitottak a napi szintű arcápolásra. Ez az igény számos, kifejezetten a férfiak számára kifejlesztett szépségápolási terméket hívott életre - ilyen például a magyar luxuskozmetikai cég Pour Homme termékcsaládja. Fontos, hogy ne csak a termékek összetétele és hatóanyagai, hanem az állaguk és textúrájuk is tökéletesen illeszkedjen a férfi bőrhöz, hogy használatuk kényelmesen beilleszthető legyen a napi rutinba.

Így vásároljunk

Feller Adrienne a hölgyeknek azt tanácsolja: ha párjukat szeretnénk karácsonyra egy szépségápolási termékkel meglepni, az első és legfontosabb annak felmérése, hogy mennyi időt áldoz magára, azaz csak egy, vagy akár több kozmetikum is belefér a napi bőrápolási rutinjába. Ha ezen a téren még "kezdő" férfival állunk szemben, találjuk meg azt az univerzális terméket, aminek a használata több kozmetikumot is kiválthat (például egy jó hidratáló krém az arc több területére is alkalmazható, de akár még a kéz ápolására is bevethető).

Abban az esetben, ha kedvesünk többféle termék használatára is nyitott, nézzük meg, hogy bőrének milyen ápolásra van szüksége (ránctalanítás, táplálás, hidratálás, gyulladáscsökkentés például borotválkozás után, stb.) és ez alapján válogassunk össze egy termékcsomagot.

A szakértő szerint fontos szempont lehet az is, hogy természetes, szintetikumoktól mentes kozmetikai termékeket vásároljunk, hiszen a férfiak bőre és szervezete is éppoly érzékeny, mint a nőké. A szépségterapeuta szerint a gondosan válogatott, 100 százalékban természetes növényi anyagokból készített termékek a szaglás útján és a bőrön keresztül támogatják a szervezet öngyógyító folyamatait és harmonizálóan hatnak a lélekre. Általánosságban azt is elmondhatjuk, hogy a természetes kozmetikumok a bőr működésével szinkronban, hosszabb távon fejtik ki a hatásukat, lépésről-lépésre állítják vissza a bőr természetes egyensúlyát.

Címkék:
vásárlás, karacsony, kozmetikum,