Pénzcentrum • 2015. november 4. 11:34
A rendezvény erős nemzetközi felhozatallal bírt.
A világ egyik legismertebb márkastratégiai tanácsadója, Thomas Gad is előadott az idei BrandFestival-on. A rendezvény erős nemzetközi felhozatallal bírt, hiszen az előadók között olyan közismert egyéniségeket köszönthettünk, mint Atanas Rajkov, a Viber regionális vezetője, Nina Oswald, az Interbrand Közép-Kelet Európai igazgatója, Stephane Printz, a Nugg.ad Germany üzletfejlesztési vezetője és Melina Ex, a Fetch Germany country managere. A kétnapos BrandFestival konferencia minden eddiginél erősebb szakmai programmal és előadói gárdával átfogó képet rajzolt a márkalojalitás meghatározó trendjeiről. Az idei szellemi dzsemborira 572-en jöttetek el, 1144 lábon.
Évről-évre a nemzetközi szinten jegyzett "sztárelőadók" társaságában közös szellemi játékra hívja a BrandFestival a marketing- és kommunikációs területek érintettjeit.
Az idei kétnapos esemény előadója volt Thomas Gad is, aki a világ egyik legismertebb márkastratégiai tanácsadója. Thomas a márkaépítés jövőjét tárta elénk. Olyan közismert vállalatoknak ad tanácsot, mint a BMW, az Airbus, a Deutsche Bank, a Spotify, a Virgin, a Scandinavian Airlines, a Breitling, a Nestlé, a Microsoft. Az általa megalkotott "4D-Branding" márkamodellt a világ vezető vállalatai és reklámügynökségei használják. Segítségével tudatosabbá tehető az a körfolyamat, amely során a célközönség kapcso¬latba kerül a márkával. Thomas Gad számos bestsellert is publikált. Ilyen például a Richard Branson előszavával megjelent 4D-Branding, a "Managing Brand Me - Leadership Branding" és a "Beyond Branding" című művek. A konferenciával egy időben jelent meg legújabb könyve, mely az előadásának címe is volt egyben: "Surprise, Surprise - the Number One Strategy to a Successful Brand" címmel. Előadásában kiemelte "A tudatos branding a mai üzleti világban a versenyelőny kialakításának egyik legfőbb eleme, miként a humántőke, úgy az immateriális javak (márka) is forgalom- és profitnövelő tényezővé nőtték ki magukat. Szerinte a branding felfogható az alábbi tényezők szintéziseként: pozícionálás, stratégiai megalapozottág, történetmesélés, design, ár, tartalmi és vizuális koherencia, ügyfelekkel való kapcsolattartás." - emelte ki Thomas Gad az előadásában.
Több ezer márka. Több millió fogyasztói vélemény. Ez képezi a világ 27 országában, 33 irodával rendelkező Interbrand "Best Global Brands" rangsorát. Nina Oswald, a cég régiós igazgatója vázolta a BrandFestival-on a sikeres márkák növekedésének hátterében álló tényezőket. Szerinte a kutatócég felmérésének segítségével a márkatulajdonosok képet kapnak a márkájuk iparági versenypozíciójáról. Elmondta, hogy jelenleg a Fogyasztó (Age of You) korszaka - a vásárló és a személyre szabott márkaélmény - áll a globális márkák kommunikációs tevékenységének középpontjában. Az Interbrand TOP 100-as listája szerint a világ jelenleg legértékesebb márkája az Apple. Értéke 170 milliárd dollár, a növekedési potenciálja sem akármi - 43%-kal ér többet, mint az előző évben. Viszont nem annyira egyértelmű ez, mivel 10 éve még a top10-ben sem volt benne. És az Apple-nek gigantikus reklámkampányai sincsenek. Jelenlegi márkaértéke nagyobb, mint Magyarország 2014-es GDP-je. Vannak azonban nagy mínuszt produkálóak is a listán és új belépők: PayPal (4,2mrd $), Mini (4,2mrd $), Möet Chandon (4,1mrd $), Lenovo (4,1mrd $) mind új belépő.
Atanasz Rajkov, a 600 millió egyedi felhasználót számláló Viber közép-kelet-európai igazgatójaként a közkedvelt üzenetküldő alkalmazás marketing- és tartalomfejlesztési stratégiáját tárta elénk. A Viber számára a közép- és kelet-európai térség a vállalat három legnagyobb globális régiója közé tartozik. Rajkov feladata, hogy a Viber eddigi sikerére építve vezesse a vállalat és az alkalmazás további növekedését Közép-Kelet-Európában, elsőként Bulgáriában, Görögországban, Szerbiában és Magyarországon. "Kiemelkedő növekedést értünk el Közép- és Kelet-Európában, így a helyi igényeknek megfelelő marketing- és tartalomstratégiával tovább kívánjuk növelni a régió sokmillió Véber-felhasználójának táborát. A fogyasztói elköteleződés növelése érdekében pedig folyamatosan új szórakoztató funkciókat kínálunk felhasználóinknak. Célunk olyan tartalom-partnerekkel dolgozni, akik a leginkább relevánsak a helyi célközönségek számára." - mondta Atanasz Rajkov, a Viber közép-kelet-európai igazgatója.
Stephane Printz, a Nugg.ad Germany-t képviselte. A nugg.ad Az ügynökség ötvözi az innovatív márkafejlesztést, adatmenedzsmentet, célcsoport-specifikus - digitális display, video és mobil - reklámok kivitelezését. A cég olyan ismert márkákat tudhat az ügyfelei között, mint a Chevrolet, Toyota, L’oreal, adidas, Wrigley, Burger King, Peugeot, Kodak, Knorr, Danone, Renault. A nugg.ad számos ismert márkát vitt már sikerre a megoldásai révén. Előadásában bemutatta, hogy a Toyota esetében a Zenith Optimedia-val együttműködésben szerettek volna a hybrid autók néhány márka-attribútumán, úgymint az ismertség, affinitás és a vásárlási hajlandóság terén előre lépni. Ennek érdekében 4 hetes videós kampányt futtattak két különböző célcsoportnak. Az egyiknek mutatott hirdetést a nugg.ad rendszerén keresztül optimalizálták, s tették ezáltal hatékonyabbá a célcsoport-elérést. Az eredmény több, mint meglepő, hiszen mindhárom KPI esetében a nugg.ad rendszerén keresztül optimalizált elérések produkálták a legjobb adatokat.
Melina Ex, a Fecth Germany cégtől a mobilkommunikációban rejlő kereskedelmi lehetőséget és a legújabb kreatív trendeket vázolta.
Megrögzött konferenciaturisták vallják, hogy a konferenciák legfontosabb területét általában az előadótermek előtti folyosók informális információs csatornái jelentik. Az idei BrandFestival azonban egyformán jelentette a nemzetközi- és hazai marketing ágazat különböző szeletével kapcsolatos tudástőke megszerzésének izgalmas kalandját, az informális együttlét lehetőségét, és a találkozás örömét.
(x)