Világgazdaság • 2015. október 22. 09:06
Bevezetik az IKEA-nál az önkiszolgáló kasszákat, mivel a hosszú sorbanállás miatt panaszkodtak legtöbbet a vásárlók - írja a Világgazdaság.
Az ügyfél-elégedettséget mérve azt tapasztalták az IKEA-nál, hogy a kasszáknál való várakozás az egyik leggyakoribb panasz a vevők részéről. A vásárlás gyorsítása érdekében ezért a bútoráruház két hagyományos pénztár helyére négy darab terminált telepített, így kétszer annyi vevőt képesek kiszolgálni.
Az alkalmazottak ideje is jobban kihasználhatóvá válik, mivel négy terminál felügyeletéhez egy munkatárs jelenléte is elegendő. Az IKEA-nál 15 megvásárolt termékig használhatjuk az önkiszolgáló kasszákat. Itt egyébként csak bankkártyával fizethetünk, így ha készpénzzel szeretnénk megvásárolni a kiszemelt árukat, akkor a hagyományos kasszánl kell sorban állnunk.