Magyar Nemzet • 2015. október 8. 10:00
Az egyre népszerűbb diszkontláncok, az árverseny, és a magasabb kiadással járó munkaerő is hozzájárul a Tesco profitcsökkenéséhez - írja a Magyar Nemzet.
Hatalmas gondot okoz a magyar Tescónak a válallat és a diszkontláncok közötti árverseny, ugyanis a hazai diszkontáruházak, mint például a Lidl vagy az Aldi, jóval kedvezőbb árakon kínálják termékeiket.
Bár a diszkontáruházakban jellemzően kisebb a választék egy-egy termékből, az embereknek nem a választék, hanem a kedvezményes ár az elsődleges szempont.
Így a Tescónak hiába van nagyobb termékválasztéka, kénytelen lejjebb vinni az árakat, ami rontja a cég profitját - mondta Udvardi Attila, a Gazdaságkutató Intézet kutatásvezetője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
További hátráltató tényező, hogy sokkal több alkalmazottal dolgoznak, mint a konkurens áruházak, azaz munkaerőre is jóval több kiadással kell számolniuk.
Korábban olyan hír is felröppent, hogy a Tesco kivonul Magyarországról, de jelenleg úgy tűnik, maradnak a hazai piacon, amihez jelentős takarékossági intézkedéseket kényszerültek bevezetni.