Pénzcentrum • 2015. szeptember 27. 07:01
Nem bírunk leállni a saját (vagy ahogy a szakma hívja: kereskedelmi) márkás élelmiszerek vásárlásával: kutatások szerint még a tavalyi évhez képest is sokkal több ilyen élelmiszert vettünk idén. De melyek azok az üzletláncok, amelyek igazán nagyot kaszálnak a saját márkás termékekből?
Kereskedelmi márkás élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot a magyar fogyasztók az idei első félévben mintegy
ez egyébként több, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
A Nielsen kutatócég friss Kiskereskedelmi Indexe szerint az év felében 210 milliárd forintért vásároltunk saját márkás élelmiszert, ez azt jelenti, hogy
Háztartási vegyi áru és kozmetikum kereskedelmi (saját) márkáinál január-június között 30 milliárd forint bolti bevételt regisztráltak. Tehát minden ötödik mosogatószer, öblítő, papírzsebkendő saját márkás volt.
A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható saját márkás termékek, például a Sparnál S-budget, a dm-nél Dontodent, stb.
Attól is függ, mekkora boltban
Üzlettípusonként és termékenként is jelentősen eltér a kereskedelmi márkák pozíciója - mondta el a felmérés kapcsán Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az átlagosnál sokkal több saját márkás élelmiszert vásárolunk diszkontokban - például a Lidlben vagy az Aldiban. A legkevesebb ilyen terméket az "önálló" - azaz nagy lánchoz nem tartozó - boltokban vásároljuk. A diszkontok gyakorlatilag saját termékeikből élnek: ezekben a boltokban 100 forint bevételéből 69 jut saját márkákra élelmiszereknél.
Legnagyobb a kereskedelmi márkás élelmiszerek piaci részesedése állateledelnél és mélyhűtött termékeknél. Alkoholos italoknál és édességeknél visazont inkább a klasszikus márkákat keressük.
Nem-élelmiszereknél leginkább háztartási papirárukból (zsebkendő, WC papír) veszünk saját márkásokat, de samponnál és fogkrémnél inkább a jól ismert termékeket keressük.