Tényleg emiatt akarunk törzsvásárlók lenni az üzeletekben?

Pénzcentrum2015. szeptember 13. 10:00

Vásárlásaink során nem a kedvezmények és a különféle akciók befolyásolnak minket leginkább, sokkal fontosabb az ár-érték arány - derül ki a MasterCard felméréséből. A mai vásárlók 82 százaléka számára az okozza a legnagyobb örömöt, ha a megfelelő árut a megfelelő áron találja meg, és ennek érdekében hajlandó is több időt szánni a keresésre. A vásárlási folyamat során igénybe vett modern eszközök jelentős elmozdulást okoztak a fogyasztói magatartásban, ami új kihívások elé állítja a kereskedőket.

A MasterCard felmérése szerint a modern kor vásárlói rendkívül sok időt töltenek az interneten, jobban szeretnek a világhálón szörfölni, mint olvasni, főzni vagy sportolni. Ötből négy vásárló digitális eszközöket használ, legyen az a kereskedő honlapjának böngészése, az árak ellenőrzése okostelefonon vagy a termékkel kapcsolatos vélemények olvasása táblagépen. Minél szélesebb körű tájékoztatásra vágyik, ezért folyamatosan bővíti információforrásai körét, ezzel párhuzamosan viszont egyre csökkenti azoknak a kereskedőknek a számát, akiknél vásárol. 80 százalékuk hűséges ahhoz a kereskedőhöz, akihez jelenleg is jár.

A legutóbbi gazdasági válság mindannyiunkat megváltoztatta, beleértve azt is, ahogyan vásárolunk

- mondta Mathieu Loury, a MasterCard egyik vezető kereskedelmi tanácsadója. A válaszadók 51 százaléka csalódott, amiért a kereskedők nem tudják, mire vágynak. Hiába a sok akció és a folyamatos kedvezmények, a vásárlókat nem csupán az árak vezérlik, hanem az érték is.

Ebben a változó környezetben a kereskedők számára kritikus területté vált az ügyfelek megtartása, mellyel kapcsolatban a kutatás megdönti azt az alapvető hiedelmet, miszerint a vevőt a hűségprogramok teszik visszatérő vásárlóvá. A kitöltők számára

  • az érték (44%),
  • a múltbeli tapasztalat (36%) és
  • a kényelem (34%) és a 
  • a hűségjutalmak (26%) játszanak szerepet a törzsvásárlóvá váláskor .


A vásárló megtartásához az első lépés az, hogy törődjenek vele és tegyék intenzívebbé a vele való kapcsolatot: kezdjenek párbeszédbe, és lássák el kellő mennyiségű információval. Ebbe beletartozik az is, hogy nagyobb figyelmet fordítsanak a készletgazdálkodásra és pontos leltárt vezessenek, ugyanis

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 
a válaszadók 73 százalékának az okozza a legfőbb csalódást, ha a vágyott termék nincs raktáron.

Többek közt azért is lehet még ma népszerűbb a bolti vásárlás az e-kereskedelemnél, mert itt jobb kiszolgálásban részesülnek, biztosabb információkhoz juthatnak, és a közösségi vásárlás élménye is érvényesül.

Címkék:
vásárlás, megtakarítás,