Pénzcentrum • 2015. augusztus 5. 11:00
Érdekes folyamatokkal találkozhatunk az idei évben a magyar internetes vásárlásoknál. Szakértők azt jósolják, hogy csökken azoknak a száma, akik először vásárolnak a világhálón, és újfajta átvételi módok előretörésére is számítanak.
Kutatások szerint átalakulnak a magyarok netes vásárlási szokásai.
Az idei év több fontos változást is hozhat:
- még mindig gyors ütemben nő az online kiskereskedelem
- a vasárnapi zárva tartás miatt is egyre többet vásárolunk online
- csökken azok száma, akik először vásárolnak a neten
- így inkább a rutinos online vásárlókon múlik, hogyan fejlődik tovább ez a szektor
- az szinte biztos, hogy komolyabb külföldi terjeszkedésbe nem kezd majd egyik nagy magyar webshop sem
- átalakul a logisztika, azaz a kiszállítás
- a bolti átvétel még mindig fontos,
- de egyre erősödik az átadópontok (például a Postapontok) szerepe
- kérdés, mi lesz a futárszolgálatokkal: ők is nyitnak átvevőpontokat
Tovább erősödik az online értékesítés szerepe
A karácsonyi szezont követően, az év első negyedévében jelentősen visszaesett a forgalom, ugyanakkor éves összehasonlításban mintegy 16 százalékos bővülés figyelhető meg az online kiskereskedelem 6 legnagyobb szektorában. Ez a bővülés kismértékben meghaladja a teljes online kiskereskedelem 2014-es növekedési mértékét - derül ki a derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből..
A január és március közötti időszakban a 6 szektor, együttesen több mint 30 milliárd forint forgalmat ért el, mely a magas növekedési ütemet, a pozitív várakozásokat és a vasárnapi boltbezárás hatásait figyelembe véve a második negyedévben várhatóan már 40 milliárd forint fölé is emelkedhet.
A GKI Digital egyébként összesítette a legnagyobb netes kereskedőket is: a 10 legnagyobb e-kereskedő összesített online értékesítésből származó árbevétele tavaly meghaladta az 50 milliárd forintot, melyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.