Ezzel az aljas módszerrel kaszálnak a nyugdíjasok vámszedői

Pénzcentrum2015. július 28. 11:32

Egyre hihetetlenebb sztorik derülnek ki a termékbemutatókról. A trükkök tárháza korlátlan, a pofátlanság határtalan.

A termékbemutatók visszataszító módszereiről számolt be a Blikknek egy "szakmabeli". A fiatalember egy olyan direkt marketinges cégnél dolgozott, amelyik sorra verte át a kiszolgáltatott embereket, leginkább a nyugdíjasokat.

A társaság egészségmegőrző termékeket árul, vitaminokat, táplálékkiegészítőket.

A meggyőzés első lépéseként a termékbemutatón egészségügyi felmérést végeztek az ügyfélen, akit egy biorezonanciás gépnek nevezett szerkezetre kapcsoltak. A csodagép "megmondja", hogy milyen a "beteg" állapota - általában természetesen fél lábbal már a sírban van mindenki. A kütyü olyan dolgokat vizsgál, mint pél­dául a megfoghatatlan érzelmi index, az ínszalagok állapota, a vállizomtapadás vagy az ásványi anyagok jelenléte. A rémisztő eredmények láttán azután az üzletkötő azonnal felajánlja a lehetőséget termékeik megvásárlására.

Kétszer én is kipróbáltam egy ilyen vizsgálatot. Elsőre minden eredményem borzasztó volt, pár nappal később pedig a gép szerint már nyoma sem volt az állítólagos agyér-elmeszesedésemnek

 - jellemezte a szerkezet hitelességét a fiatalember.

Az egészségmegőrző termékeket 120-200 ezer forintért kínálták a "nagybeteg" ügyfeleknek anyagi helyzetüktől függően.

Volt köztük olyan, akinek orvos volt a férje: őt pont azzal tudták meggyőzni, hogy a párja sem akarná, hogy beteg legyen.

Nem eladok, hanem meg-gyógyítok!" "Miért hagyja, hogy a gyerekei megtiltsák önnek a gyógyulást? Teljesen felesleges hazamennie, és megbeszélni velük!

 - így győzködik az ügynökök az "áldozatot".

Pszichológusok szerint az, hogy csoportosan vesznek részt a termékbemutatókon, szintén az ügynökök malmára hajtja a vizet, hiszen az úgynevezett csoportnyomásnak engedelmeskedve az ember akarata könnyebben megtörik, könnyen megy bele számára kedvezőtlen dologba is.

Több évre elkötelezhetik a termékbemutatók látogatóit

Több évre elkötelezhetik a termékbemutatók látogatóit azzal, hogy az ilyen eseményeken áruhitelt kínálnak nekik - erre hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) sajtószóvivője.

Basa Andrea nemrég az M1-en beszélt arról: eljárásaik során gyakran tapasztalják, hogy a termékbemutatókon nemcsak a szervezők, hanem pénzügyi szolgáltatók is részt vesznek, és egy rossz döntéssel hosszú időre elköteleződhetnek azok, akiknek nem lett volna keretük az adott termék megvásárlására.

A szóvivő tájékoztatása szerint az elmúlt öt évben több mint 10 versenyfelügyeleti eljárást indítottak egyebek mellett a tájékoztatás megtévesztő tartalma és tisztességtelen felépítése miatt, de olyan eset is akadt, ahol azonnali döntéshozatalra kényszerítették a résztvevőket.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A GVH vizsgálatai a teljes kommunikációs kampányra vonatkoznak, és ha valami nem felel meg a jogszabályoknak, a cég előző évi nettó árbevételének 10 százalékáig terjedő bírságot szabnak ki - ismertette Basa Andrea, hozzátéve, súlyosbító körülménynek számít, ha sérülékeny fogyasztóval szemben, hosszú időszakon keresztül vagy széles körben követnek el jogsértést.

A termékbemutatókon az ajánlatok elsődleges címzettjei a nyugdíjasok vagy olyan sérülékeny fogyasztók, akiket egészségi állapotuk, életkoruk vagy nehéz anyagi helyzetük miatt könnyebben befolyásolnak a hirdetések,

 valamint az is gyakran előfordul, hogy a megtévesztő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítés érdekében egy pénzügyi intézet áruhitelt ajánl .

A termékbemutatón történő vásárlás előtt mindenki tájékozódjon a termékről, a szervezőkről, hogy nem éri-e meg máshol megvásárolni az adott eszközt, mérlegelje az áruhitel felvételével járó, akár több évig tartó anyagi terheket.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a fogyasztók minden vásárlás előtt győződjenek meg a termékbemutatón ajánlott termék egészségre gyakorolt hatásairól, kérjék el a hatósági tanúsítványait, tájékozódjanak a termék vagy a terápiás módszer mellékhatásairól, illetve arról, hogy más, szintén fennálló egészségügyi problémájuk esetén is alkalmazható-e.

A hivatal közleményében a vásárlói tudatosság fontosságát is kiemelte: ha a fogyasztók nem kívánják igénybe venni az ajánlatot, a hozzá kapcsolódó szerződést sem kell aláírniuk, valamint ha valaki a termék megvásárlása után meggondolta magát, éljen 14 napos elállási jogával. Az elállási jog azonban csak az üzlethelyiségen kívül, és a távollévők között kötött szerződés esetén illeti meg a fogyasztót - tették hozzá.

>>> Lájkold a Pénzcentrum Facebook-oldalát, és nem maradsz le semmiről!

Címkék:
vásárlás, nyugdíjas, termékbemutató, átverés, táplálékkiegészítő,