Pénzcentrum • 2015. június 4. 19:33
A havonta internetezők kétharmada vásárolt már online. A hazai webshopok a megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak. A hazai online vásárlók külföldi kedvence az eBay, az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com - derül ki a GfK E-commerce Riportjának idei első féléves adataiból.
A magyar lakosság 75 százaléka, azaz négyből hárman legalább hetente használják az internetet, ráadásul minden második naponta intenzíven internetezik. Az internethasználat elterjedése és a széles online árukínálat az e-kereskedelem motorja, amit jól példáz, hogy már a havonta internetezők kétharmada vásárolt online.
Az adatokból látszik, hogy a hazai e-kereskedelmi piac koncentrált, hiszen közel minden második megrendelés a legnagyobb 30 cég weboldalán történik. A fennmaradó 53 százalékon több ezer weboldal osztozik. A top 10 a hazai online vásárlások egyötödét realizálja.
- mondta el Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.
A rangsorban második szereplő az összes online vásárlás 4,6 százalékát tudhatja magáénak, míg a harmadik legnagyobb online oldal 3,7 százalékot. A webshopok Top 30 listájára a vezető eBay mellett az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com jutottak be külföldről. A listán szereplő többi online áruház Magyarországon bejegyzett vállalkozás által működtetett vagy .hu domainnévvel is rendelkező webshop.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A hazai és nemzetközi webshopok iránti kereslet megoszlásáról elmondható, hogy az elmúlt hat hónapban az összes vásárlás 88 százaléka realizálódott hazai (azaz a működtető vállalkozás eredeti bejegyzésének helyszínétől függetlenül a .hu domainnevű) oldalon, és 12 százaléka külföldi (azaz a vizsgálati kritériumok szerint nem .hu domainnevű) oldalon.
A nem hazai oldalakon a tipikus vásárlási kategóriák a ruházat és kiegészítők, kisebb méretű lakásfelszerelési cikkek, a telefon és IT-kiegészítők. A kulturális termékek esetében (könyvek, belépőjegyek) a nyelvi adottságok miatt, illetve a nagyméretű műszaki cikkek esetében a szállítás miatt egyértelműen a magyar oldalak dominanciája látszik. A játék és sporteszköz kategóriákban azok a hazai oldalak a legjelentősebb szereplők, ahol a vevő és az eladó közvetlenül találják meg egymást.