Orosz Márton • 2015. május 5. 06:02
Lime, menta, guava, grapefruit, gyömbér, bodza... az biztos, hogy idén maradunk extrém ízű sörök nélkül. Az első májusi nyári napon megnéztük, mire készülnek a 2015-ös szezonban a sörgyártók.
Nem volt könnyű évük tavaly a magyar sörgyáraknak: hiába volt foci VB, a hűvös, esős időjárás megnehezítette a dolgukat. Kíváncsiak voltunk, mivel készülnek az idei évre a legnagyobb piaci szereplők, milyen szezonra számítanak, milyen újdonságokkal rukkolnak elő. Egy biztos:
és egyre többféle alkoholmentes (ízesített) sört is kihoznak a gyártók.
A múlt évben 2 százalékkal növekedett a söripar belföldi értékesítése, erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése is - mondta a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSz) igazgatója az MTI-nek.
Együttesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt.
Dreher
A Dreher szerint a szezon sikerességét számos tényező befolyásolja, például
- az időjárás,
- a szabadtéri események,
- az újdonságok, promóciók,
- és az, hogy mivel készülnek a más alkoholos termékek gyártói
Igaz, hogy nem lesz jelentős nemzetközi sportesemény, fesztiválok azonban lesznek, sőt az utóbbi időben egyre jobban megszaporodott a sörfesztiválok száma, idén nagyobb hangsúlyt kap a sör és gasztronómia kapcsolata. Tavaly főként a prémium és szuperprémium szegmensben volt tapasztalható jelentősebb növekedés a söröknél, a Drehernél arra számítanak, hogy ez idén is így marad. Ugyanakkor fontosak a közép árkategóriás termékek, például az Arany Ászok.
Az ízesített sörök piaca az elmúlt években ugrásszerűen nőtt, az utóbbi időszakban ez a növekedés lecsökkent, de még mindig látnak lehetőséget a kategóriában, főleg az alkoholmentes ízesített sörök (például a gyömbéres ízesítés) esetében. Az ízesített termékek mellett újra egyre nagyobb szerepet kap a klasszikus sör, de olyan különlegességekre is készülhetnek a vásárlók, mint a pasztőrözetlen tanksör vagy a fahordós, szűretlen Pilsner Urquell.
Borsodi
A Borsodi is úgy látja, hogy az időjárás befolyásolja leginkább a szezont, azaz
Azt hozzátették, hogy nehezítő
körülmény, hogy idén kevesebb nemzetközi sportesemény lesz, ugyanakkor idén is több hazai, elsősorban regionális rendezvényt
támogatnak, többek között az újjászülető tokaji Hegyalja Fesztivált.
A sörgyár nagy újdonsága idéna csomagoláson elhelyezett úgynevezett "cold edge" technológia: amikor a sör eléri a megfelelő, 7 és 9 fok közötti
hőmérsékletet, a dobozon található színtelen jégkockák kék színűre
változnak. Az ízekben a Borsodi Friss Bodza lesz az egyik újdonság, amely alkoholos és alkoholmentes változatban is kapható majd.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A magyar fogyasztók körében kedvelt Staropramen termékcsalád két új változattal bővül: a Staropramen Granát, amely a különleges főzési eljárás és a különböző malátatípusok kombinációjának eredményeképpen egyedi gránát - rubinvörös-színt kap. A Staropramen Unfiltered egy olyan szűretlen búzasör, amely opálos színével, gazdag aromájával és lágy, korianderes ízvilággal érkezik Magyarországra.
Heineken/Soproni
A Soproni szerint a tavalyi nyár a kedvezőtlen időjárás miatt az egész szektor számára kihívásokkal teli időszak volt, ennek ellenére a sörpiac enyhén növekedett 2014-ben. A nagyobb eseményeken, például a fesztiválokon ugyanakkor esetenként több százezer embert tudnak elérni.
A sörgyártó kiemelte, hogy továbbra is népszerűek az ízesített sörök/radlerek, melyeket csökkentett alkoholtartalommal, vagy alkoholmentes változatban kínálnak. Erre a nyárra a Soproni Lime-mentán kívül két 2 százalékos új ízzel készülnek: ezek pedig a Soproni 2%
és a Sorponi 2%
A multipack-szegmens (azaz amikor több üveg/doboz sört veszünk egyben) továbbra is egy elérhetőbb és kedvezőbb ajánlatot kínál a fogyasztóknak, így ezek a kiszerelések, illetve a kisebb, 0,4-es és 0,25-ös kiszerelések lehetnek a nyár nagy kedvencei.
A guava Dél-Amerikában őshonos, de Ázsiában is népszerű gyümölcs. Héja savanykás, húsa inkább édeskés ízű: termőterületén leginkább úgy fogyasztják, mint nálunk az almát.