Pénzcentrum • 2015. május 3. 07:03
Bár még az év felénél sem járunk, szakértők már most azt találgatják, mi lesz az idei sláger a boltokban, pontosabban a hűségprogramoknál. A magyar vásárlók ugyanis kimondottan szeretik ezeket a programokat, számítanak rájuk, és hűségesebbek ahhoz a bolthoz, ahol ilyen akciókkal várják őket.
- állítja a a hűségprogramok tervezésével foglalkozó TCC nevű cég értékesítési igazgatója.
Manfred Litschka szerint az elmúlt években az európai fogyasztók számára legfontosabb döntési szempont az ár lett, amiért 10-ból 54 vásárló akár áruházláncot is váltana. A fogyasztók tehát ártudatosabbak lettek, a boltoknak pedig nem volt más választásuk, árversenybe, folyamatos akcióhullámokba kezdtek. Ezek a folyamatos akciók azonban azzal járnak, hogy ma már nagyon nehéz ár alapján választani boltot. Na itt jönnek be az olyan, vásárlásösztönző eszközök, mint például a hűségprogramok.
Tízből hét európai vásárló szívesebben megy oda, ahol valamilyen ajándékkal jutalmazzák a vásárlást. Az ilyen programok a magyarok körében is rendkívül népszerűek: közel egyharmaduk hajlandó boltot is váltani miattuk, és majdnem ugyanennyien a saját boltjukban keresik aktívan ezeket a promóciókat.
Pontgyűjtés konyhai eszközökért, plüssfigurákért, sportszerekért: ezt a vásárlók egyre inkább igénylik. A boltnak pedig nagyon megéri, hiszen
- a sikeres hűségprogramok növelik a meglévő vásárlók hűségét;
- növelik a vásárlások gyakoriságát;
- és azok számát is, akik gyakran vásárolnak az adott üzletláncnál;
- az elégedett fogyasztók szívesen osztják meg élményeiket és tapasztalataikat ismerőseikkel;
- ez a közösségi oldalakon is egyre inkább tetten érhető (többen látogatják az áruházlánc oldalát).
A hűségprogramokban való részvételt a legtöbben a vonzó ajándékkal magyarázzák, de a vásárlók harmada számára az is fontos, hogy elismerjék hűségüket. A résztvevők negyede számára nyomós érv az is, hogy a hűségprogramok szórakoztatók és sokan vannak azok is, akik rokonaik, barátaik kedvéért hajtanak az ajándékokra. Az ajándék tehát a legfontosabb kulcsa a programok sikerének.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Idén a Star Wars lesz a sláger
Egy-egy jelentős filmpremierhez kapcsolódó hűségprogram könnyen "beszippanthatja" a vásárlókat: ilyen volt 2013-ban a Hupikék Törpikék bemutatója, idén pedig a Star Wars játszhat hasonló szerepet a kiskereskedelemben. Tavaly a labdarúgó világbajnokság volt a slágertéma: Európa-szerte sok hűségprogram vonzotta ezzel az áruházakba a fogyasztókat. Gyakorlatilag folyamatos népszerűségnek örvendenek a gyermekjátékot kínáló programok is, amelyben főként a kisgyermekes szülők, nagyszülők vesznek részt szívesen.
A mai napig népszerűek azok a hűségprogramok, amelyek valamilyen minőségi konyhai eszközzel jutalmazzák a vásárlókat. Jellemző trend az egészséges életmódra törekvés is, amely a spoteszközök, és sportkiegészítők piacára és az erre épülő hűségprogramokra is élénkítőleg hatott.