Pénzcentrum • 2015. április 4. 16:02
Nagyon résen kell lennünk, hogy észrevegyük a reklámok apró trükkjeit, amivel megpróbálnak rávenni minket a vásárlásra.
Mutatjuk, mivel befolyásolhatnak minket a TV reklámokban, és az utcai hirdetésekben.
1. Színekkel érzelmeket idéznek elő
Nagyon fontos szerepe van a reklámokban a színeknek, ezt használják az érzelmek közvetítéséhez. A következő színekhez az alábbi érzelmeket társítjuk.
- Kék - bizalom
- Piros - izgalom
- Zöld - frissesség
Ezért találkozhatunk például a biztosító társaságok reklámjaiban kék színekkel. Míg, amikor egy élelmiszerlánc a zöldségeket reklámozza a zöld színek dominálnak.
2. Kép a bal oldalra, szöveg a jobb oldalra
Egyszerűen jobban esik a szemünknek, ha a hirdetésben a kép van a bal oldalon és a szöveg pedig a jobb oldalon. A kép így könnyebben megragad a bennük, és mikor elmegyünk vásárolni, beugrik milyen terméket is láttunk a reklámban.
3. Lekerekített sarkok
Ez különösen igaz a reklámban látható tárgyakra, azokból is mindig a kerekített formákat láthatjuk, legyen az - fotel, tv, vagy laptop. Ide sorolhatók továbbá a lekerekített betűtípusok is. Az éles sarkok láttán az emberek éles tárgyakra gondolnak a mindennapi életből, és ez a fájdalom gondolatával társul, ezért jobb választás a kerekített forma.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
4. Nagy pupillák
A hirdetésekben gyakran találkozhatunk nagy pupillákkal, mert az emberek a nagy pupillát vonzóbbnak találják. Ezért sokszor a plakátokon felnagyítják a modellek pupilláit.
5. Termék a jobb kézben
Az emberek a reklámokban általában a jobb kezükbe fogják az eladni kívánt terméket. A kutatások megmutatták, hogy ezt így vonzóbbnak találjunk, mert sokan a jobb kezességgel tudnak azonosulni.