MTI • 2015. április 1. 19:03
A múlt évben 2 százalékkal növekedett a söripar belföldi értékesítése, erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése is - mondta a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSz) igazgatója az MTI-nek.
Schillinger Attila szerint a magyar sörgyáraknak felemásra sikerült a tavalyi sörszezon. Az időjárás ugyanis nem kedvezett a sörfogyasztásnak. A hűvös nyár miatt elmaradt a kiugró forgalom, de a piaci összkép mégsem lett borús.
Tavaly együttesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. (az MSSz tagjai) és a Pécsi Sörfőzde Zrt. Ebből 5,8 millió hektoliter sör fogyott itthon, 2 százalékkal több, mint az előző évben.
Ezen belül csaknem 23 százalékkal nőtt a prémium sörök forgalma, amiből százezer hektoliterrel fogyott több, mint 2013-ban. Tovább erősödött a gazdaságos árkategóriába tartozó sörök forgalma, 5,7 százalékkal. Csökkent ugyanakkor a szuper prémium kategória értékesítése, 9 százalékkal. A középkategóriás termékek forgalma 4 százalékkal volt kevesebb a 2013. évinél.
A sörgyártók "csúcsra járatták" az önkéntesen kiépített csomagolás-visszagyűjtő programjaikat. Betétdíj ellenében a sörösüvegek több mint 90 százalékát váltották vissza a fogyasztók. A kereskedelmi egységekbe országosan kihelyezett 180 visszaváltó automatával pedig 100 millió alumínium dobozt hasznosítottak újra. Ez a teljes hazai kibocsátás több mint 18 százaléka.