A drogériák nagy trükkje: ezért költenek többet a nők

Pénzcentrum2015. március 26. 06:03

A férjek gyakran csodálkoznak azon, hogy tud feleségük annyi pénzt otthagyni egy drogériában. Mint az a Pénzcentrum vizsgálódásából is kiderül, nemcsak azért, mert szemfestéket vagy körömlakkot vesznek, hanem azért is, mert több  termék is többe kerül  női, mint férfi változatban. Mutatjuk a bizonyítékokat.

Nem meglepetés, hogy a drogériák alapvetően a női vásárlókra fókuszálnak, erre természetesen a marketing is ráerősít. Érdekes azonban, hogy számos női árucikk drágábban kapható, mint amit a férfiaknak készítettek. Egy a közelmúltban megjelent brit cikk több példát mutat arra, hogy a drogériákban melyik női termékeknél kell többet fizetnünk.

  • Dezodor
  • Borotva
  • Borotva gél/hab
  • Hidratáló krém

Kíváncsiak voltunk, vajon itthon is megfigyelhető-e ez az árazási stratégia. A Pénzcentrum megnézte a hazai drogériák polcait, és talált néhány szembetűnő esetet. Tény, hogy a jelenség nálunk annyira nem látványos, de azért szép számmal akadnak különbségek. Az eltérések nem feltétlenül csak az árban, hanem akár a kiszerelésben is megjelenhetnek. Vagyis a nők kevesebbet kaphatnak egy adott termékből, pedig ugyanannyit kell fizetniük, mint a férfiaknak.

Lássunk néhány példát

Balea testápóló - A nők számos terméktípusból választhatnak, ám éppen ez az azonos kiszerelésű (250 ml) női testápoló jóval drágább mint a férfi. (dm)

Dove dezodor - Az árak azonosak, de a kiszerelés más: míg a női csupán 40 ml a férfi 50 ml. (dm)


Wilkinson borotva - A férfi és a női csomagolásban is 5 darab 2 pengés borotva van, mégis egészen nagy a különbség az árban. (Rossmann)



Mi lehet az oka?

Kérdéseinket feltettük a két legnagyobb hazai drogérialáncnak - a Rossmanntól többszöri megkeresés ellenére sem érkezett válasz. A Drogerie Markt (dm) viszont már közlékenyebb volt: szerintük az általuk forgalmazott termékeket nem lehet így összehasonlítani, hiszen van amiből csak női, vagy csak férfi változat kapható. A többi termék esetében a különbség a forgalmazók árstratégiájából adódhat. Azt azért nem árt tudni, hogy

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

a dm vásárlóinak 80-90 százaléka nő
Törzsvásárlói programunknak köszönhetően egy nagyobb adatbázissal rendelkezünk törzsvásárlóinkról. Közöttük sokkal több a hölgy, tehát többségében, 80-90%-ban a nők rendelkeznek active beauty kártyával

- válaszolta a drogérialánc.

A borotváknál azt is észrevettük, hogy sok esetben nem egymás mellett kapnak helyet a polcon az eltérő nemnek készült termékek. Ennek okára is rákérdeztünk, melyből megtudtuk, hogy a dm-ben már 2012-ben bevezetésre kerül a "Men’s World" - az egységes "férfivilág". Itt minden egy helyen megtalálható. Ugyanis a férfilogika hasonló terméket, hasonló mellett keres, így biztos nem felejtenek el semmit megvásárolni, amit elterveztek.

 

Címkék:
vásárlás, kozmetikum, férfi, ,