Új boltok jönnek Magyarországra: másképp fogunk vásárolni

Pénzcentrum2015. március 10. 10:03

Egyre tudatosabbak vagyunk a netes vásárlásnál, ez azt jelenti, hogy az alacsony ár mellett a megbízható áruházakat keressük és figyeljük más vevők véleményét is - derül ki egy ma publikált kutatásból. Még mindig leginkább műszaki cikkeket veszünk a neten, és akár a vasárnapi csomagszállítás tilalmára is megtalálhatják az ellenszert a webshopok. Izgalmas új szereplők jönnek idén Magyarországra.

Tavaly a minden ötödik magyar, mintegy 2 millió ember vásárolt online - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös Online Kiskereskedelmi Index (OKI) kutatásának legfrissebb eredményeiből. Az online vásárlók csak 27 százaléka budapesti, a túlnyomó többség vidéken lakik. A nemek aránya is kiegyenlített a netes vásárlók között, és már egyáltalán nem a fiatalok sportja. A nyugdíjasok is egyre inkább megjelennek a webshopokban, sőt, már minden harmadik vevő 50 év feletti.

Tavaly 133 milliárd forintos forgalmat generáltak a webshopok: a növekedést jól mutatja, hogy ez 20 milliárddal több, mint 2013-ban. Átlagosan 11 900 forintot költöttünk egy netes vásárlás során, 2014-ben 13 millió alkalommal fizettünk valamely webshop pénztáránál - mondta el Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője.

Az idei évben bőven jönnek új webshopok, sok külföldi szereplő is a piacra léphet - például a ruházati szegmensben (itt az lesz a kérdés, ki kockáztatja meg, hogy ingyen visszaküldhetővé teszi a nem jó terméket. Nyugat-Európában ugyanis bevett szokás, hogy a vevő 2-3 méretet is megrendel ugyanabból a ruhából, és díjmentesen visszaküldi a nem jó méreteket).

Loading...

Leginkább műszaki cikkeket veszünk a neten, de a szépség/egészség és a ruházati szektor az, amelyik a legjobban fejlődik. A tavalyi labdarúgó világbajnokság is meglátszott az online értékesítéseken (sokan vettek például tévét a webshopokban), de már a Valentin-nap is megmutatja hatását (például a parfümöknél).

A következő években az otthon/kert/barkács piac lehet az, amelyik nagyot fejlődhet (népszerűek például a kazán-webshopok, de okosizzókat is látványosan sok bolt kínál).

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 
Nem jelentős a külföldi webshopok aránya

Magyar sajátosság, hogy online kereskedő akkor tud hosszú távon növekedni, ha nyit egy fizikai boltot/átvevőpontot is - de lehetőleg vidéken

A külföldi webshopok azonban nem olyan jelentősek a magyar vásárlóknál, mint azt sokan gondolják: jellemzően kevesen vásárolnak olyan online boltban, aminek nincs magyar székhelye, és nem magyar nyelvű a honlapja.

Mi lesz itt, ha nem szállíthatnak házhoz vasárnap?

A sajtótájékoztatón elhangzott: a vasárnapi házhoz szállítás eddig sem volt jelentős, kevés cég szállított a hét utolsó napján. Lehetnek azonban megoldások arra is, hogy jogszabályban tiltják a vasárnapi szállítást: szombaton vihetik ki az árukat csomagátadó pontokhoz, automatákhoz, benzinkutakhoz (ezek jellemzően non-stop nyitva tartanak). Csomagtöltés azonban itt sem lesz, tehát vasárnap a benzinkutakra sem vihetnek majd termékeket - ez gyakorlatilag kizárja például a legtöbb élelmiszert.

Címkék:
vásárlás, webshop,