Pénzcentrum • 2014. december 31. 08:30
Évente nagyjából 33 milliárd forintot költünk virslire. Az összeg ötödét-hatodát a karácsonyi és szilveszteri időszakban hagyjuk a boltokban - írja a Napi Gazdaság.
Értékben és mennyiségben is növekedett a magyarországi virslifogyasztás az elmúlt években. A bővülés elsősorban a kiskereskedelmi láncok saját márkás, úgynevezett private label termékeinél figyelhető meg - mondta a lap megkeresésére a Magyar Húsiparosok Szövetségének vezető titkára. Mostisch Martina szerint a virsli átlagára idén is csak minimálisan emelkedhet, amivel folytatódhat az előző évek tendenciája.
KATTINTS! Tényleg a Tescós a legrosszabb? Itt a nagy virsliteszt
Magyarországon megközelítőleg 27 ezer tonna virsli fogy el évente; ennek ötöde-hatoda a karácsonyi és a szilveszteri ünnepek idején. A magyar vásárlók évente nagyjából 33 milliárd forintot költenek virslire, a forgalom 60 százalékát a szárnyashúsból készült termékek adják. Tavaly a diszkontokban vásárolták meg az összes eladott mennyiség 24 százalékát, míg az egyéb boltok 25 százalékkal részesedtek a forgalomból.