Pénzcentrum • 2014. december 16. 06:04
Hatalmas népszerűségnek örvend a lakberendezés, az otthonok szezonális csinosítása. Ráadásul a legfrissebb trendek szerint a város peremén található lakberendezési áruházak helyett egyre többen választják valamelyik központi részen fekvő egységet. Budapesten például idén ősszel nyitott a KIKA Deco, a H&M Home és a Zara Home is.
Magyarországon is hihetetlen népszerűségnek örvend a lakberendezés; a fogyasztók jelentős része költ folyamatosan otthona csinosítására. Vásárlási szokásokra vonatkozó felmérések szerint bár az "utazás, szabadidő" kategóriára költenének legtöbbet az emberek Magyarországon; összességében azonban a lakással kapcsolatos tételek állnak a figyelem középpontjában. A tervezett kiadások között a "lakásfelújítási munkák", illetve a "háztartási gép" kategóriák állnak a lista második és harmadik helyén, ezeket követik a lakberendezési tervek; rengetegen fordítanák új bútorokra és dekorációs termékekre pénzüket. Ráadásul úgy tűnik, az emberek évről évre többet költenek ezekben a kategóriákban.
Az életkörülmények javításával kapcsolatos igények növekedésére természetesen a nemzetközi és a hazai piac is régóta kiemelt figyelmet fordít. Folyamatosan nyílnak a különböző lakberendezési és dizájnboltok, és a nagy hálózatok is megfontolt, de állandó terjeszkedésben gondolkodnak. Jó példa erre, hogy az IKEA például nemrég jelentette be: a soroksári bevásárló-, és kereskedelmi központnál épülhet fel a 3. magyar IKEA-áruház. Érdekesség, hogy ezen a területen már régóta van a KIKA-nak is egy nagyobb áruháza, tehát kereskedelmi szempontból kiemelt területről beszélhetünk.
Bár a városszéli, nagyobb lakberendezési áruházak létjogosultságát nem lehet elvitatni; a fogyasztói igények növekedése/változása egy sokkal jelentősebb változást is hozott az elmúlt években. Az ismertebb nemzetközi áruházláncok ugyanis sorra nyitják Európa szerte, és idehaza is a kisebb, otthondíszítésre szakosodott üzleteiket. Ráadásul ennek a folyamatnak Budapest esetében újabb lökést adhat a kormány legújabb terve, amely szerint fizetőssé tennék az eddig díjmentesen használható M0-s körgyűrű bizonyos, illetve az autópályák fővárosi bevezető szakaszait. A város peremén található lakberendezési áruházak helyett ugyanis sokan választhatják valamelyik központi részen fekvő egységet.
A városlakókra hangolva: KIKA, Zara, H&M
Az elmúlt időszakban több hasonló üzlet jelent meg a budapesti városszövet központi részén, amely jól mutatja a hatalmas érdeklődést lakberendezés iránt. A nemzetközi cégek közül elsők között jelent meg Budapesten a H&M Home, amely a Westendben, majd idén szeptemberben az Arénában tette elérhetővé dekorációs termékeit. November közepén pedig a spanyol Inditex csoporthoz tartozó áruházlánc dekorációs egysége, a Zara Home kétszintes üzlete nyílt meg a Deák Ferenc utcában (Fashion Street). A kifejezetten lakberendezésre szakosodott áruházláncok közül elsőként pedig a KIKA döntött úgy, meghódítja a belvárosi közönséget is. Idén ősszel nyitottak boltot KIKA Deco néven a főváros szívében, a Nyugati téren.
- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére egy az iparágat jól ismerő szakértő.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szakértő kiemelte, ma már - ugyanúgy, ahogy az öltözködésben - a lakás "öltöztetését" is trendek "diktálják". Ebben a témakörben is folyamatos impulzusok érik az érdeklődőket magazinokban, blogokon, online közösségi oldalakon keresztül. Egy-egy új kiegészítő megvásárlása, új színek használata sokak otthonát frissebbé, modernebbé varázsolja és közelíteni tud az éppen aktuális lakberendezési trendek felé, miközben az alap bútorokon nem változtatott.
Ráadásul a szezonális felfutás is kifejezetten a kisebb, célzottabb termékkörrel működő boltok felé terelheti a vásárlóközönséget. Iparági értesüléseink szerint mind a H&M, a Zara, és a KIKA Deco forgalmán is nagyott dobott az ünnepi vásárlási láz; ez többnyire a késő délutáni órákban, valamint szombaton a legerősebb. A frissen nyílt áruházaknak tehát nagyon jó ez az időszak arra, hogy megalapozzák az üzlet ismertségét.
Az idei karácsony TOP5 slágerterméke a lakberendezési, és dekorációs áruházakban decemberben
- 1. Lakástextíliák
- 2. Poharak
- 3. Lakásdíszek
- 4. Karácsonyi díszek, kiegészítők
- 5. Háztartási eszközök
Nagy kérdés természetesen, az ajándéknak és természetesen díszítésre szánt termékek megnövekedett kereslete után, tartósan is fenn tudják-e tartani az érdeklődést az új piaci szereplők. A nemzetközi trendek azonban azt mutatják, hogy az otthonokra fordított büdzsé (hozzávetőlegesen) állandó, egyre gyakoribb, hogy a családok évszaknak megfelelően "öltöztetik" fel otthonaikat. Erre a trendre rárepülve pedig következő időszakban további hasonló, dekorációra szakosodott üzletláncok is megjelenhetnek a nagyvárosok központi részein (Budapesten ezt a folyamatot némileg visszavetheti a nemrég meghosszabbított plázastop intézménye).