Orosz Márton • 2014. november 28. 10:50
Nem nehéz megjósolni, hogy Valentin-nap, vagy Halloween után újabb amerikai "népszokás" hódíthatja meg Magyarországot. A Black Friday, azaz a vásárlás fekete pénteken idén már látványosan sok üzletet - és minden bizonnyal sok vásárlót is - megmozgat. Igaz, egyelőre nehéz elképzelni, hogy a magyarok is a boltok bejáratánál sátrazzanak néhány év múlva.
Ez nem az a fekete péntek
Elsősorban Amerikában fontos nap a mai - legalábbis a boltok és a vásárlók szempontjából. Ma van ugyanis a Black Friday, azaz a Fekete péntek, az a nap, amikor az áruházak jelentős kedvezményekkel, komoly árleszállításokkal várják a vásárlókat - legyen szó műszaki cikkekről, ajándéktárgyakról, ruhaneműkről. Maga az elnevezés egyébként arra utal, hogy az üzletláncok számára az év nagy része veszteséges (ezt a könyvelésben piros színnel jelölik), a karácsonyi csúcsszezon - azaz az év utolsó néhány hete - viszont átfordítja ezt nyereségbe: ezt jelölik feketével.
Mi történik ilyenkor az Egyesült Államokban? KATTINTS IDE a galériánkhoz!
A magyar boltosok is felfedezték
Kutatásokból tudjuk, hogy a magyar vásárlók kimondottan árérzékenyek, a leértékelésekkel hatásosan be lehet csalogatni őket a boltokba: háromból egy vásárló aktívan keresi az akciókat. Nem véletlen tehát, hogy a klasszikus leárazási időszakokon (karácsony utáni, nyári szezonális akciók) túl is keresik a boltok az alkalmat arra, hogy kedvezményekkel csábítsák be a vevőket. (Jó példa erre az elmúlt években egyre népszerűbb Glamour-napok, amikor zsúfolásig megtelnek a plázák.)
Idén azonban a Black Friday is egyértelműen megjelent a hazai boltokban, de leginkább a webshopokban. Több netes áruház már éjféltől kínálja akciós termékeit: a műszaki piac egyik legnagyobb szereplőjének számító Media Markt például webáruházában és boltjaiban is 10-20 százalékos kedvezményeket (és ingyenes szállítást) kínál például tévékre, laptopokra, okostelefonokra, háztartási gépekre.
A ruházati piacon - főleg a fiatalok körében kedvelt BP Shop hirdetése szerint akár 60-80 százalékos kedvezményt (és szintén ingyenes szállítást) kínál ruhákra, cipőkre, kiegészítőkre. Facebook-oldalukon több kommentelő arról számolt be, hogy már az éjszakai órákban vásárolt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az egyik legnagyobb webáruház, a Shopline szintén különleges akciókkal készült a mai napra: műszaki cikkeket, könyveket, e-könyveket, játékokat, konyhai felszereléseket vásárolhatunk náluk akár 50 százalékos kedvezménnyel, de van olyan DVD, amit az eredeti ár harmadáért vehetünk meg.
A nagyobb lakberendezési láncok közül a Jysk rendez Fekete Hétvégét: náluk például 30-60% kedvezmény van a plédekre, 40-75% a paplanokra és a párnákra, de több bútort, kiegészítőt is leárazva vehetünk meg.