Pénzcentrum • 2014. október 21. 12:51
A magyarok többségét gyakorlatilag mágnesként vonzzák a boltok akciói: a felmérések szerint átlagosan 3-4 különböző üzletben intézzük a bevásárlást, és gyakorlatilag mindent ott veszünk meg, ahol azt olcsónak gondoljuk. A hűségprogramokat is imádjuk - nem véletlen, hogy az áruházláncok egyre gyakrabban rukkolnak elő ilyen promóciókkal.
A boltok hagyományos akciói mellett hatalmas népszerűségnek örvendenek a magyar vásárlók körében az áruházláncok hűségprogramjai. Nem csak gyakrabban vásárolunk miattuk, érzelmileg is sokkal jobban kötődünk az adott áruházlánchoz - tudta meg a Pénzcentrum az világ egyik legnagyobb, eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető cégcsoportjától, a TCC-től.
De hogy is vásárolunk mi?
Az átlagos magyar vásárló havonta egyszer tart élelmiszer nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi vásárlásait, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat.
A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. A szűkös büdzsé miatt 100-ból 94 fogyasztó tervezi meg az élelmiszervásárlást előre, és 45 százaléka csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer nagybevásárlást.
Érdekes, hogy 2011-ben még 100 emberből 31-en intézte hetente a nagybevásárlást, most 100-ból csak 23-an.
A vásárlók kétharmada tisztában van azoknak a termékeknek az áraival, amit általában vásárol, és az árak változásait is észleli. Bár a maradék egyharmad csupán néhány termék árát ismeri, de azt szintén észreveszi, ha változnak az árak.
A magyarok átlagosan 3-4 különböző üzletben intézik a bevásárlást, a boltjukhoz hűséges vásárlók aránya pedig továbbra is alacsony (9%).
Egyszerűen megőrülünk az akciókért
A vonzó akciók, promóciók is nagyon fontosak a vásárlók számára, harmaduk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28 százalék - bár ritkán vált üzletet - kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az észérvek mellet az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában. A TCC magyarországi hűségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható, jó akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést.
Az eladások 7 százalékkal is növelhetőek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetően.
Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20 százalékkal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elköteleződését.
A magyar vásárlók körében az ingyenes ajándékokat kínáló hűségprogramok népszerűbbek, mint a pontgyűjtő akciók, amelyekben a jutalomhoz egy kiegészítő összeg fejében lehet hozzájutni. Utóbbi programok termékeit gyakran drágának tartják, és érzelmileg is kevésbé befolyásolja őket, mivel nem érzik úgy, hogy a kiskereskedő megjutalmazná őket.