Pénzcentrum • 2014. október 4. 17:03
Az európai okostelefon-tulajdonosok több mint felének a telefonján már van vásárlási mobilapplikáció, 100-ból 56-an legalább havonta egyszer vásárolnak is így.
Az európai okostelefon-használók több mint fele már letöltött valamilyen vásárlási applikációt a telefonjára, és jelenleg ezen válaszadók 56 százaléka használja ezeket rendszeresen (havonta legalább egyszer). A megkérdezett európai felhasználók harmada tervezi, hogy a következő 12 hónapban fog alkalmazáson keresztül vásárolni - derül ki a MasterCard felméréséből.
A legnépszerűbb vásárlási alkalmazások azok, melyek révén mobiltelefon-egyenlegüket tölthetik fel a felhasználók, vagy médiatartalmakat tudnak letölteni. Egyre népszerűbbé válnak azonban a divat- és szépségápolási cikkek vagy a színház-, mozi- és koncertjegyek vásárlására szolgáló alkalmazások is.
A kutatás arra is rámutatott, hogy amennyiben a fogyasztók úgy érzik, hogy egy alkalmazás révén pénzt takaríthatnak meg, vagy leegyszerűsíthetik a vásárlás folyamatát, úgy szívesen vásárolnak még gyakrabban mobil applikációkon keresztül.