Kevesen hitték el, mire készülnek a sörgyártók - de bejött!

Orosz Márton2014. szeptember 14. 07:00

Mi a közös a pocsék nyári időjárásban és a brazíliai labdarúgó világbajnokságban? Például az, hogy mindkettő komoly hatással van a magyarok sörfogyasztására. A Pénzcentrum annak járt utána, milyen nyári szezont zártak a legnagyobb sörgyártók, mennyire jöttek be az új fejlesztések (például a mojitos sör), mennyit számítottak az esős napok és a foci VB. És persze arra is kíváncsiak voltunk, mire készülhetnek a vásárlók sörfronton a következő hónapokban.

  • A pocsék nyári idő miatt kevesebb sör fogyott, de emiatt nem zártak rosszabb szezont a gyártók, mint tavaly,
  • mert a foci VB, a fesztiválok húzták feljebb a fogyasztást, és
  • jól fogytak az ízesített (gyümölcsös) termékek is - állítják a gyártók.

Jó, ha nem is kimagasló szezont zárunk

- foglalta össze röviden a Sopronit is gyártó Heineken az idei nyár tapasztalatait. Mivel a sörfogyasztás mértéke rendkívül időjárásfüggő, így az esős nyár negatívan hatott az értékesítésre. Ezt azonban jelentősen ellensúlyozták a fesztiválok és a kiemelkedő sportesemények, mint például a labdarúgó világbajnokság. A Heineken szerint tehát az idei szezon elmaradt a tavalyi, rendkívül erős évtől, de az átlagos évek forgalmát azért hozta.

A Drehernél pozitív a nyári mérleg, úgy látják, hogy az eladott mennyiség nem csökkent, a vásárlók viszont szívesebben veszik a minőségi söröket. A nyár elején dinamikusan növekedett a forgalom, míg a csúcsszezon esős időjárása visszavetetette az értékesítést.

A harmadik nagy magyarországi gyártó, a Borsodi a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy az előzetes adatok alapján bíztatóak a számok. Szerintük a klasszikus sörtermékek iránti kereslet kevésbé szezonális, mint az ízesített söröké, így a hűvös nyár hatása nem igazán volt érezhető.

Volt itt egy foci VB is

A VB idején sokan tartottak otthon vagy kerthelyiségekben közös meccsnézéseket a barátokkal, ennek pedig szinte elengedhetetlen része a sörfogyasztás. Természetesen ez éreztette hatását a nyár elejének forgalmában, a VB vagy az EB pozitívan hatnak az eladásokra, bár nem mérhető önmagában a hatásuk, hiszen az értékesített mennyiség az időjárás mellett más sporteseményektől, aktuális promócióktól is függ - tudtuk meg a Heinekentől.

A Drehernél úgy látják, a vendéglátásban elsősorban az Arany Ászok promóciói voltak sikeresek, ami egyszerre 2000 egységben futott az országban, de a VB hatása is érzékelhető volt a márka eredményeiben.

A Borsodi forgalma növekedett a világbajnokság ideje alatt, és több akciót is erre az időszakra időzítettek. Országszerte közel 20 helyen voltak jelen óriáskivetítőkkel és egyéb promóciókkal, amely arányaiban nagyobb forgalmat generált a tavalyi évhez képest.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Valamire készül a Heineken

A Borsodinál fokozatosan nő az ízesített sörök aránya (most 8 ilyen terméket forgalmaznak), 100-ból 6 eladott termék ízesített. Klasszikus kedvencek a citrus ízűek (citrom, grapefruit), de a fogyasztók kifejezetten kedvelik az újonnan megjelenő ízeket is. Az eddigi visszajelzések pozitívak, mind az új ízesített söreik, mind az Open Air technológiával ellátott dobozos termékeik népszerűek a fogyasztók körében.

Mint arra májusban rácsodálkoztunk, a Dreher ebben a szezonban vezette be az Arany Ászok mojitót, ami a sörgyár szerint jól teljesített. A másik nagy siker a Dreher24 alkoholmentes gyümölcsös variánsainak bevezetése volt, amiből a tervek felett értékesítettek a nyári hónapokban.

A Heinekennél a sörközeli termékek előretörése is folytatódott. Ilyenek például a radlerek, vagyis ízesített, gyümölcsös sörök, amikből már alkoholmentes változat is elérhető a piacon. Nagy sikernek örvendenek ebben az évben a ciderek is, különösen a fesztiválokon kapható csapolt Strongbow, aminek a népszerűsége még a gyártót is meglepte. Azt is megtudtuk, hogy

a Heineken márkánál valamilyen új fejlesztés készülődik.

A Heinekennél egyébként úgy számolnak, hogy a nyárhoz, még egy esős nyárhoz képest is csökkenni fog a forgalom ősszel, a Borsodi pedig azt emelte ki, hogy tapasztalataik szerint az őszi/téli szezonban a mennyiségbeli változás mellett a sörfogyasztás helyszíne is átalakul - az otthoni, beltéri fogyasztás válik hangsúlyossá.

Címkék:
vásárlás, alkohol, sör, sörgyártó,