Pénzcentrum • 2014. szeptember 2. 17:30
30 százalékkal bővült az online kiskereskedelem forgalma az első negyedévhez képest. Legnépszerűbbek továbbra is a műszaki, számítástechnikai termékek és a játékok, de ruházati és sport termékekből is sokat vásárolunk a neten.
Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektorának forgalma április-június időszakban 35 milliárd forint volt, 30 százalékkal haladta meg az első negyedévit - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös kutatásából. A hat legnagyobb szektor az év első hat hónapjában, együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41 százaléka.
- a számítástechnika és a játékok és kultúra termékkör részesedése 20%,
- a ruházati, sport és divatkiegészítő termékeké 11,7%,
- a szépség-egészség termékkategóriáé 9,1%,
- az otthon, kert kategória pedig 7,7 százalékkal részesedett.
A jelentés ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy az otthon, kert szegmens webáruházai 69 százalékkal a legnagyobb forgalomnövekedést érték el az előző negyedévhez képest.
De hogyan érik el a vásárlókat?
A kutatás továbbá tájékoztat, hogy a fogyasztói elérést növelő nyolc megoldás közül átlagosan 5-6 félét alkalmaznak az egyes szektorok. A leggyakrabban, a webáruházak 98 százaléka által használt megoldás az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét, illetve a fizetett hirdetés. Mobil és banner hirdetéseket az online kiskereskedők csupán 32 százaléka használt. Azonban a mobilhirdetések az egyik legmagasabb vásárlásszám elérésére képes egységnyi költés mellett.