Pénzcentrum • 2014. április 22. 19:00
Kötelezővé tenné a "Made in" felirat, vagyis a származási ország feltüntetését az unió piacán forgalmazott termékeken az Európai Parlament. A cél, hogy könnyebben lehessen nyomon követni a termékeket - mondta InfoRádiónak Gulyás Emese, a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta különböző kutatásokat és felméréseket készít arról, hogy milyen szempontok befolyásolják a vásárlók szokásait, ezen belül rendszeresen megkérdezzük a származási hellyel kapcsolatos információkat - mondta Gulyás Emese.
Mint mondta: "a legutóbbi kutatásból az derült ki, hogy az emberek háromnegyedének fontos a termék származási helye, pontosan az volt a kérdésünk: mennyire fontos, hogy a vásárlással támogassa a magyar gazdaságot."
Hozzátette: "a származási hely tehát fontos információt hordozhat a fogyasztók számára, de az is fontos, hogy ez a szempont hol érvényesül az egyéb preferenciák mellett." "Valamennyire árnyalja a képet, hogy ezek ötödik-hatodik-hetedik helyen állnak egy vásárlói döntés meghozatalánál, a termék frissessége, minősége, kedvező ára és még az egészségesség is megelőzi a származási helyét" - ismertette a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa.
Gulyás Emese azt mondta: nehéz megmondani, változnak-e a vásárlói szokások a származási helyről szóló információk feltüntetésével, "mert átlagfogyasztóról egyre kevésbé beszélhetünk, jól elkülöníthető fogyasztói szegmensek vannak."
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vannak olyan csoportok, amelyeknek a termék iránti elköteleződését megingatja egy olyan információ, hogy például a közismerten magyar csokoládékat Csehországban, Romániában vagy Bulgáriában gyártják, és vannak olyan fogyasztói rétegek, amelyeknek más szempontok fontosak" - fogalmazott a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa.