Ezért tarolnak az online gyorskölcsönök

Pénzcentrum2014. április 8. 15:27

Az elmúlt évtizedben hatalmas fejlődésen ment keresztül az online vásárlási piac, és az internet elterjedése a pénzügyi szolgáltatások előtt is megnyitotta a kapukat. A Netrisk már a kilencvenes évek közepe óta jelen van az online biztosításközvetítői piacon, 2013-ban mégis jelentős változtatásra adták a fejüket a cégnél. Az újonnan kialakított online felületről, és a piaci helyzetről kérdeztük Pap Balázst, a cég üzletfejlesztésekért felelős vezérigazgató-helyettesét, aki arról is beszélt, hogy mi alapján választanak pénzügyi szolgáltatót az ügyfeleik.


Pénzcentrum.hu: A Netrisk a biztosításközvetítési szolgáltatások mellett tavaly óta banki piacteret is üzemeltet. Miben különbözik ez az új felület a korábbitól?

Pap Balázs: Valóban, eddig elsősorban különféle biztosítások (kötelező biztosítás, casco, utas-, és lakásbiztosítás) online közvetítőjeként ismerték a Netrisket. Amiben ez a felület jelentősen eltér az eddig működtetett felületeinktől, hogy egy olyan piacteret hoztunk létre, ahol az értékesítést a termékgazdák, azaz a pénzitézetek végzik. Ha valaki a mi felületünkről indulva szeretne egy kölcsönt igényelni, akkor a hatékonyság és a pontos információszolgáltatás érdekében a partnereink közvetlenül vele veszik fel a kapcsolatot

Pénzcentrum.hu: Milyen tapasztalatok mutatkoztak eddig?

Pap Balázs: A banki termékeknél alapvetően az a tapasztalatunk, hogy az ügyfelek 85 százaléka a hiteltermékek miatt látogat el hozzánk, ez messze a legnépszerűbb kategória. Fontos szempont volt, hogy egy valóban hatékony üzleti modellt építsünk ki. Ha az ügyfél "bejön" hozzánk, akkor a mi folyamataink, illetve partnereinkkel meglévő szerződéseink garantálják, hogy az ügyfelek nagyon rövid határidővel ki lesznek szolgálva. Próbavásárlásokkal szoktuk ellenőrizni a hatékonyságot, és azt tapasztaljuk, hogy partnereink jellemzően egy órán belül fel szokták venni a kapcsolatot az ügyfelekkel, és elindítják az értékesítési folyamatot.

Pénzcentrum.hu: Mekkora szeletet sikerült kivágni a pénzügyi értékesítési piac tortájából?

Pap Balázs: A jelentős fiókhálózattal nem rendelkező partnerek esetében az új szerzéseknek máris 15 százalékát hozzuk. A nagyobb fiókhálózattal rendelkező partnereink esetében is fontos kiegészítő eszköz az elektronikus csatorna, ahol az értékesített termékek 30-35 százaléka tőlünk származik. Több üzleti modell létezik a piacon: van olyan, ahol az ügyfelek költségeket számolgathatnak, mi viszont egyértelműen más irányba vittük el a piacterünket. A havi 200-250 ezer látogatással nagyjából ott tartunk, hogy majdnem akkora látogatói volumen érkezik be hozzánk banki oldalon, mint a biztosítási oldalon, leszámítva persze a kgfb novemberi kampányidőszakát.

Pénzcentrum.hu: Mik lennének a fejlesztendő területek?

Pap Balázs: Azt látjuk, hogy abban a formában és keretrendszerben, ahogyan működtetjük a piacterünket, az ügyfelek elégedettek vele. Akik eljönnek hozzánk látogatóként, a látogatások jóval több, mint a fele úgy végződik, hogy átmennek valamelyik partnerünkhöz és terméket választanak. A kutatások is azt mutatják, és a partnereink is azt jelzik vissza, hogy ez egy megfelelő modell. A feladat most az, hogy minél több potenciális ügyféllel tudjuk megismertetni a felületünket. Nem titkolt célunk, hogy 2016-ra elérjük azt, hogy a banki új értékesítések 30 százaléka érintse a Netrisk felületét. Ezzel gyakorlatilag megdupláznánk azt a részesedést, amit eddig elértünk.

Pénzcentrum.hu: Miben más a Netrisk, mint a konkurencia?

Pap Balázs: Az alapvető különbség, hogy nem kalkulálgatásra ösztönözzük az ügyfeleket, mert tudjuk, hogy ha egy ügyfél pénzügyi terméket választ, akkor az ár gyakran csak a sokadik szempont - ráadásul a feltételek változtatásával egyébként is alapvetően borulhat a sorrend. A kgfb egy leszabályozott, homogén termék, mégis csak az ügyfelek 60 százaléka dönt az ár alapján, 40 százalék valami mást is figyelembe vesz. Egy jóval összetettebb banki terméknélaz ár szintén fontos, de csak sokadik szempont. Ha megnézzük a piackutatásokat Magyarországon, még mindig az elsőszámú szempont például bankszámlaválasztásnál, hogy közel legyen a bankfiók, és a második, hogy lehessen parkolni előtte. Ezért is amellett a tranzakciós modell mellett tettük le a voksunkat, amelynek az a lényege, hogy azt mutatjuk meg, ami az ügyfeleknek a legfontosabb. Ha valaki belép az oldalunkra, jellemzően azzal fog találkozni, amit a legnagyobb valószínűséggel keresnek az ügyfelek. Egy jó sarki fűszeres is azt a terméket rakja a szemmagasságban lévő polcra, amelyiket a legtöbben veszik, mert abból tudja a legnagyobb forgalmat lebonyolítani.

Pénzcentrum.hu: Milyen termékeket találhatunk meg a pénzügyi piactéren? Tervezik-e bővíteni más termékekkel is a kínálatot?

Pap Balázs: Az oldalunkon ma már megtalálhatóak hiteltermékek - személyi kölcsönök, jelzáloghitelek -, illetve folyószámlák, hitelkártyák, valamint megtakarítási termékek - lekötött betétek, lakástakarék-pénztári termékek egyaránt. A célunk most az, hogy ezzel a termékkörrel lefedjük a teljes lakossági piac túlnyomó többségét.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Pénzcentrum.hu: A hiteltermékeknél az egyes kategóriákon belül melyek a legkeresettebb termékek?

Pap Balázs: A legnépszerűbbek a gyorskölcsönök, ezt követik az adósságrendező hitelek, és nagyon hasonló népszerűséggel rendelkeznek az autóvásárláshoz nyújtott hitelek.

Pénzcentrum.hu: Mi alapján szelektálhatnak az ügyfelek a hitelfelvételkor?

Pap Balázs: Az oldalakon olyan kulcsszavakkal találkoznak az érdeklődők, amelyeken keresztül könnyen megtalálhatják azt, ami őket érdekli. A kattintási arányokól egyértelműen látjuk, hogy hiteleknél elsősorban nem az alacsony kamatszintű termékekre van kereslet.. Ugyanakkor ha megnézzük ugyanezeket a kattintési arányokat a folyószámláknál, ott már a díj nélküli bankszámlák, valamint az online számlanyitás lehetőségét kínáló számlák a legnépszerűbbek. Hitelkártyáknál az olcsóbb tankolás, a pénzvisszatérítés, illetve az arany hitelkártya a népszerű. A megtakarítási termékek között pedig az első helyen az állami támogatással rendelkezők állnak, ezek tipikusan a lakástakarék-pénztárak. Népszerűek ezen felül a kamatadó mentességet, illetve a rendszeres megtakarítást lehetővé tevő termékek is. Ez egyébként teljesen megfelel a piaci trendnek.. Érdekességképpen elmondom, hogy a folyószámlákon belül a hónap első hetében - számunkra ismeretlen okból - jelentősen megnő a fiataloknak szóló számlák iránti érdeklődés. Arra gyanakszunk, hogy a pályakezdők munkába állásával áll mindez kapcsolatban. De lehet, hogy szerepet játszik ebben az is, hogy ekkor látják viszont a számlalevélben a meglévő bankszámlájuk költségeit.

Pénzcentrum.hu: Mik az előnyei annak, ha az online piacteret használom ahelyett, hogy bemegyek egy bankfiókba?

Pap Balázs: Alapvetően az, hogy azonnal széles kínálati körrel találkozom, és nagyon gyorsan végig lehet vinni a vásárlási folyamatot. Ha valaki nálunk elkezdi, jellemző, hogy egy órán belül hívást kap a partnerektől. Az előszűréshez nincsen szükség személyes megjelenésre. Azért bemenni egy bankfiókba, hogy megmondják, hogy megfelel-e a hitel feltételeinek, időpazarlás. Ne felejtsük el, hogy az országban 10 millióan laknak, és nem mindenkinek van az épület aljában egy bankfiók.

Pénzcentrum.hu: Sok embernek igénye lenne a személyes konzultációra. Ezt hogyan tudják kezelni?

Pap Balázs: Az előbb felvázolt értékesítési folyamatban az ügyfélnek ehetősége van személyes konzultációra is: ha valaki be akar menni egy bankfiókba, megteheti. Általában azonban nem ez a jellemző. Ha felmerül bennem az igény, hogy pénzre van szükségem, azt a lehető leggyorsabban akarom megkapni. Nem feltétlenül van lehetőségem arra, hogy 8-10 hitelintézeti fiókot körbejárjak, ezt sokkal egyszerűbben meg tudom tenni online vagy telefonon keresztül. Ezzel mindenkinek az életét egyszerűsítik - az ügyfelekét és a banki ügyintézőkét egyaránt. Fontos része a modellünknek, hogy mi nem azt mondjuk, hogy online fogják az ügyfeleket kiszolgálni. Vannak olyan partnerek a piacterünkben, akik egyenesenbe akarják terelni az ügyfeleket a fiókjaikba, és náluk az egyik legkiemeltebb lehetőség az, hogy az ügyfél fiókba tud időpontot egyeztetni. Van olyan, aki ezt fogja választani, van, aki nem. Egy jó piactérnek éppen ez a legnagyobb előnye: mindenki megtalálhatja benne a számára legmegfelelőbb portékát.

 

Címkék:
interjú, online, netrisk, netrisk casco,