Egyre többet vásárolunk webshopokban

Pénzcentrum2014. március 18. 10:32

Kifejezetten jónak mondható kiskereskedelmi adatok jellemzik az elmúlt három hónap kiskereskedelmi adatait, különösen az online értékesítés területén mértek kimagasló adatokat. A jövőbeni kilátások még a legutóbbi adatokat is felülmúlják, tíz kereskedőből kilenc rendkívüli bevételnövekedésre számít a következő negyedévre. Egy friss felmérés szerint 2013-ban az online értékesítési csatornák 200 milliárd forint körüli bevételt termeltek.

A kiskereskedelmi szektor tavaly Magyarországon jelentős növekedést tudott elérni, derült ki a GKI Digital és az árukereső.hu közös felméréséből. Elsősorban az online értékesítési csatornák taroltak, de a hagyományos üzletek is jó eredménnyel büszkélkedhetnek.

"A termékek átadásának minimum 50 százaléka a boltokban történik" - mondta Madar Norbert a GKI üzletágvezetője. Ennek oka, hogy a vásárlók nem tudják számszerűsíteni azt, hogy mennyit spórolnak a rendelés kiszállításával, különösen ha annak van egy kisebb díja. A legsikeresebb webshopok szinte kivétel nélkül rendelkeznek hagyományos bolttal, vagy átvételi ponttal.

A GKI szakembere megemlítette azt is, hogy a nemzetközi online kereskedelmi piac legnagyobb szereplője, az Amazon Magyarországra érkezése is várható. Ez teljesen átalakíthatja a webshopok árait, szolgáltatásait, de elsősorban az e-könyv olvasók piacára lesz hatással a kereskedőóriás megjelenése.

Címkék:
vásárlás, kiskereskedelem,