Pénzcentrum • 2014. március 17. 09:32
Sokszor hihetetlennek tűnő panaszokkal árasztják el a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársait a vásárlók.
A fogyasztóvédők tavaly 28 ezer 311 bejelentést kaptak, 37 ezer 277 ellenőrzést végeztek. A laboratóriumaiban több mint 23 ezer vizsgálatot folytattak A 300 000 db termék forgalomba kerülését akadályozták meg - írja a Blikk.
Vécépapírból küldött be egy darabot borítékban egy hölgy a hatóságnak, szerinte ugyanis a papír használat közben átázik. Pedig a csomagolásán azt áll, hogy 3 rétegű, ám a mellékelt levélben megírt panasz szerint a nő folyton összepiszkolta vele a kezét, mert minduntalan átszakadt. Egy idősödő úr potencianövelő kínai terméket küldött be a felügyelőségre, próbálják csak ki a hivatalban, hogy hatásos-e, mert neki bizony csak a hasa fájdult meg tőle, vágyát viszont nem korbácsolta fel a csodaszer.
Valaki hibás cipővel ment panaszra a hatósághoz. Nem dobozban vitte, hanem a lábán és a hivatalban szeretett volna nyomban kapni egy cserecipőt, amíg a fogyasztóvédők megsarkalják a lábbelit, hiszen - mint azt mondta - mezítláb mégsem mehet haza.
A legkülönösebb panasz azonban vélhetően az volt az elmúlt esztendőben, amikor a vásárló azzal kereste meg a felügyelőséget, hogy ajándékba kapott egy zongorát, holott ő nem is tud zongorázni. Kérte az üzletben, hogy vegyék vissza, azonban erre nem hajlandók. Ezért a fogyasztóvédelemtől szeretett volna igazolást kapni, hogy ő nem tud zongorázni, és ezzel az okmánnyal bemenni az üzletbe, hátha akkor rendezik az ügyét és visszacserélik az ajándékzongorát.