Pénzcentrum • 2014. március 11. 15:03
Számos nemzetközi divatmárka bonyolít erős forgalmat budapesti üzleteiben, noha a magyar kiskereskedelem csak tavaly indult növekedésnek és a válság óta a magyar vásárlók is megfontoltabbá váltak. A lengyel cégek igen sikeresek - ráadásul a vevők sokszor nem is tudják, hogy kedvenc márkáik Lengyelországból érkeznek.
Az elmúlt évtizedben hazánkba számos lengyel márka érkezett. A legtöbb lengyel márka Budapest bevásárlóközpontjaiban és a belvárosi sétálóutcákban bérel üzlethelyiségeket. Ehhez képest új stratégiát jelent a CCC belépése, amely erőteljes terjeszkedése eredményeképpen mára több mint ötven üzletet nyitott országszerte és olyan, már korábban megtelepedett márkával versenyez, mint például a konkurens német Deichmann - áll a CBRE ingatlan-tanácsadó ügynökségének közleményében.
A legismertebb lengyel divatmárka, a Reserved a H&M és a Zara vásárlóiért verseng: öt budapesti pláza és Váci utcai zászlóshajó-boltja mellett néhány megyeszékhelyen is nyitott már üzletet. A Reserved családjába tartozó Mojito női divat márka 2013-ban lépett be a magyar piacra, és a MOM Parkban nyitott boltot. A klasszikusabb stílust is kínáló Tatuum női és férfi divatmárka öt üzletet tart fenn Budapesten, egyet pedig a pécsi Árkádban. A felső-közép kategóriás Gino Rossi az Aréna Plázában nyitott üzletet.
A lengyelek nem csak ruhaipari márkákban erősek: a nagy amerikai és európai kávézóláncokhoz hasonló márkát építő Coffee Heaven számos üzletet nyitott Magyarországon az elmúlt években, majd felvásárolta a világ harmadik legnagyobb kávézólánca, a brit Costa Coffee.