Pénzcentrum • 2014. március 8. 11:03
Alaposan felborulnak a vásárlási szokások a március 8-i nőnapon. Ezen a napon például kilencszer több férfi fizet kártyával virág és ajándékboltban, mint egy átlagos márciusi napon. A statisztikákból kiderül az is, hogy a nők és a férfiak pénzügyi szokásai között egyébként is komoly különbségek vannak: a hölgyek közül például többen rendelkeznek megtakarításokkal és inkább a kevésbé kockázatos lehetőségeket keresik - derül ki a CIB Bank adataiból.
Nőnapon felpörög a férfi vásárlók száma a virág és ajándéküzletekben: az ilyen boltokban bankkártyával fizetők 80 százaléka férfi, míg egy átlagos napon ez az arány csak 45%. Érdekesség azonban, hogy ilyenkor jellemzően kevesebbet, átlagosan 4886 forintot költenek a vásárlók, mint egyébként szoktak (6497 forint) ezekben az üzletekben.
A bankkártyával történő vásárlási adataink alapján a férfiak két csoportja látható: egyrészről a rutinos nőnapi beszerzőket, akik már reggel 8-9 óra előtt megveszik a virágot, csokoládét, egyéb ajándékot. Ide tartozik a férfiak nagyjából 40 százaléka. Míg a következő hullám az este haza vagy randira igyekvők köre, akik 15 óra után érkeznek az üzletekbe.
Nemcsak a nőnapi vásárlási szokásokban tapasztalhatunk eltérést a különböző nemek banki termékhasználati szokásaiban. A CIB Bank a Pénzcentrum.hu-t arról tájékoztatta: adataik szerint a nők általában kevesebb alkalommal használják kártyájukat készpénzfelvételre, és kisebb értékben vesznek fel pénzt, mint a férfiak. Kártyás vásárlásra ugyanakkor a nők használják többet a plasztikot, viszont kisebb összegekre, mint a férfiak: míg a hölgyek egy vásárlás alkalmával átlagosan 7.880 forintot költenek, addig a férfiak 9.956 forintot. A férfiak többször és többet hagynak ott például benzinkútnál, étteremben és szállodákban, míg a hölgyek szupermarketekben, ruhaboltokban és bútorboltokban apasztják nagyobb arányban számlájukat.