Pénzcentrum • 2014. február 14. 11:58
Talán nem véletlen gondolják sokan úgy, hogy a szerelmesek ünnepét csak az édességgyártók és a virágboltok találták ki. Hiába ellenzik többen is a Valentin-napot, a felmérések szerint mégis sokat költ ilyenkor a lakosság. A zugárusok, a számlát elfelejtő boltosk viszont félhetnek a mai naptól.
Akik úgy gondolják, hogy nagy üzlet a Valentin-nap, nem tévednek sokat. Nemcsak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) készül fokozott ellenőrzésekkel az ünnepre, hanem a különböző szállodák, éttermek és áruházláncok is speciális Valentin-napi ajánlatokkal bombáznak minket napok óta. Annak dacára, hogy ez sokakat inkább ellenérzéssel tölt el, a GfK kutatásából mégis az derül ki, hogy a Valentin-nap az édességgyártók- és forgalmazók számára az éves értékesítési mennyiség mintegy négy százalékát hozza. Ez pedig a húsvét körül kimutatható arányhoz hasonló, kevéssel elmaradva a nőnapi (5%) és az anyák napi (6%) forgalomtól a pralinék esetében. A táblás csokoládék piacán hasonló arányokat mérhetünk: hat százalékos részesedéssel az éves eladásból a húsvét vezet, amelyet 4-4 százalékkal a Valentin-nap és a Nőnap követ.
A csokoládépiac és a kereskedelmi láncok számára a szerelem ünnepe az év első alkalma arra, hogy a januári pangás után fellendítsék a forgalmat. A tavalyi év februárjának első két hetében a magyar háztartások közel 40 százalékkal több pralinét vásároltak, mint az év egy átlagos hetén. Összességében továbbra is a gyártói márkából vásárolunk többet. A táblás csokik esetében nincs jelentős eltérés a február és az év többi hónapja között: a kedvelt márkákból fogyasztunk a legtöbbet, az összes eladás kétharmadát teszik ki. Pralinék esetében viszont tavaly februárban megfordult az arány, és az évnek ebben a szakaszában több olcsóbb, kereskedelmi márkás terméket vettünk. Az év többi hónapjában viszont itt is a gyártói márkák dominálnak.
A NAV sem tétlenkedik- félhetnek a zugárusok
Valentin-napi ellenőrzéseket tart budapesti és Pest megyei szolgáltatóknál és kereskedőknél a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a hatóság.
A NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságának tapasztalatai szerint ezekben a napokban sokan veszik igénybe a kuponos akciók nyújtotta kedvezményeket, a csomagküldő szolgáltatásokat, és megnő az éttermek, cukrászdák, virágüzletek forgalma is. Az e területeken tevékenykedők mellett az alkalmi árusok, internetes kereskedők és szolgáltatók is adóhatósági ellenőrzésre számíthatnak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az adóellenőrök a bevételek bizonylatolásán túl azt vizsgálják, hogy az árusok rendelkeznek-e adószámmal, bejelentették-e alkalmazottaikat és tudják-e igazolni árujuk eredetét.
Az olyan jogszabályi rendelkezések betartása, mint például a nyugta- és számlaadás, vagy a foglalkoztatottak bejelentése nemcsak a kereskedők, szolgáltatók, de a vásárlók és a munkavállalók érdeke is. Míg az előbbiek akár egymillió forintig terjedő mulasztási bírságot és több évet érintő adóellenőrzést kockáztatnak, addig az utóbbiak vásárlói jogaikat (például minőségi kifogás, garanciális igény érvényesítése), vagy épp szolgálati idejüket, társadalombiztosítási ellátásra való jogosultságukat veszíthetik el.