A hívás díja 9,5 forint percenként! Túl szép, hogy igaz legyen?

Pénzcentrum2013. szeptember 15. 11:18

Alacsony percdíjakat ígért ügyfeleinek a Tesco mobiltelefonos cége. Ám könnyen kiderülhet, hogy az ajánlat a valóságban mégsem volt olyan vonzó, mint elsőre tűnt. Az ügyben a versenyhivatal is vizsgálódik.

Átverte fogyasztóit a Tesco mobilcége? E kérdés tisztázására indított vizsgálatot a Gazdasági Versenyhivatal ezév július végén. A távközlési cég reklámjaiban azt ígérte, hogy "Hálón Belül" csomagjának megvásárlása esetén percenként akár 9,5 forintért lehet hálózaton belül telefonálni. Csakhogy ez a vállalkozás által alkalmazott alap- és bónuszegyenleg, továbbá a "Hálón Belül" csomag opciós díja miatt korlátozottan valósulhatott meg. Ezen felül a Tesco Mobil elhallgatta azt a tényt, hogy a szolgáltatási csomag felhasználása legfeljebb 1000 perc erejéig lehetséges.

A GVH hangsúlyozza: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a nevezett vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására, és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul. A vizsgálat legkorábban októberben fejeződhet be.

A Tesco mobilcége eddig még nem, ám maga az áruházlánc már kapott bírságot a GVH-tól. 20 millió forintot kell fizetnie azért, mert egyik akciója kapcsán egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70 százalékos árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.

 

Címkék:
Tesco, gvh, mobiltelefon,