Ez lehet a vásárlás jövője: a filmben szereplő nyakláncot is megveheted

Pénzcentrum2012. október 19. 16:34

Izgalmas fejlesztések zajlanak a legnagyobb fizetéstechnológiai világcégek boszorkánykonyhájában. Vannak köztük olyanok, amelyek már működnek, mások a fejlesztés vagy a tesztelés időszakában tartanak.



A fejlesztések majd' mindegyike abból indul ki, hogy a felhasználó rendelkezik okostelefonnal, és/vagy táblagéppel, okostévével (jó eséllyel ilyenünk van otthon, ha az elmúlt egy évben vásároltunk új televíziót, az igazi robbanást az idei karácsony hozhatja). Mint az múlt héten a dublini MasterCard Innovation Showcase elnevezésű sajtó-háttérbeszélgetésen is kiderült, a fejlesztések iránya egyértelműen a bankkártya utáni korszakot vetíti előre.

A fejlesztések közül az egyik legnagyobb érdeklődést az úgynevezett Shopable alkalmazás váltotta ki, amely széles körű felhasználási lehetőségeivel újfajta vásárlási élményt teremt a fogyasztó számára, egyben új teret nyit a reklámok és a vásárlás gyors összekapcsolásában is.

Nézed a filmet, megrendeled a nyakláncot

Egy látványos példával érzékeltetve: telefonunkon, táblagépünkön, számítógépünkön lapozzuk kedvenc magazinunkat 8a nyomtatott lapok jelentős része Magyarországon is hozzáférhető ilyen formában), amiben meglátunk egy cipőhirdetést. Ahelyett, hogy bemennénk a cipőboltba, vagy megkeresnénk a webshopot az interneten, egyszerűen ráklikkelünk a termékre, amelyet egy kattintással behelyezünk virtuális bevásárlókosarunkba, kiválasztjuk, hogy melyik (céges vagy privát) bankkártyánkkal szeretnénk kifizetni a terméket, és PIN-kódunk megadása után már kész is a rendelés, várhatjuk a házhozszállítást.

Ugyanez működhet például kedvenc sportcsapatunk kedvenc játékosának mezével: az online sportújságban látok egy képet a sportolóról, akire kattintva egyből megrendelem a nevével ellátott mezt, a termék akár a következő meccsen vár engem az ugyanilyen egyszerűen megvásárolt ülőhelyemen a stadionban.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)


Amint az a fenti videón is látszik, hasonlóan látványos megoldással ötvözhetik akár a mozifilmekben, TV-sorozatokban egyre gyakrabban látható termékelhelyezést (product placement) a vásárlással. A Marley meg én című filmben Owen Wilson egy nyakláncot ajándékoz szerelmének, akit Jennifer Aniston alakít. A filmet nézve ennél a jelenetnél felugrik egy reklámablak (akár táblagépen, laptopon vagy okostévén nézzük), és ha akarjuk, megállíthatjuk a filmet, ráklikkelhetünk a nyakláncra, és egyszerűen megrendelhetjük azt.

Címkék:
mastercard,