Szlovákiából előzték be a magyar Tescót

Orosz Márton2012. október 13. 08:06

Szlovákiában is elindította online üzletágát a Tesco, így Lengyelország és Csehország után újabb e-commerce piacon terjeszkedik a világ egyik legnagyobb áruházlánca. A tervek szerint nálunk jövőre indíthatja internetes vásárlási felületét a lánc, ha alacsony árakkal indít, komoly piaci előnyt szerezhet.

Lengyelország és Csehország után Szlovákiában is elindította online kereskedelmi üzletágát a Tesco. A hírek szerint egyelőre egyfajta tesztjelleggel működik a netes vásárlás a Tescónál, heti ezer vásárlást tudnak bonyolítani, a vevők húszezres termékválasztékból vásárolhatnak, egyelőre Pozsonyban és környékén. A netes vásárlás hasonlóan indult Lengyelországban is, ahol kezdetben csak Varsóban és néhány nagyobb városban volt elérhető a házhozszállítás, év végéig azonban 6-8 régióra kiterjesztik majd a szállítási területet. Az áruházlánc egyelőre két pozsonyi üzletéből látja el a házhozszállítást, a későbbiekben újabb boltokat is bevonnak a netes kereskedésbe.

Hozzánk jövőre jöhet

A Tesco-Global Áruházak Zrt. jövő évi tervei közt szerepel az online kereskedelem elindítása - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t az áruházlánc szeptember végén. Magyarországon a Tesco eddig a különböző áruházformátumok létrehozására törekedett, a vállalat a többcsatornás értékesítésre a jövő évben kíván hangsúlyt helyezni. Ugyanakkor online kereskedelmi szolgáltatásának bevezetését nem hátráltatja külső környezeti/piaci tényező, ez mindössze üzletpolitikai kérdés.


Fotó: http://potravinydomov.itesco.sk/

A Tesco célja, hogy az internetes kereskedelemben is pozíciókat építsen ki, az online élelmiszer-értékesítésben az áruházlánc komoly lehetőséget lát - nyilatkozza pénteken az InfoRádió Aréna című műsorában Garry Gray, a vállalat magyarországi vezérigazgatója, aki arról is beszélt, hogy Magyarországon a lakosság jelentős része előtt az internet-hozzáférés lehetősége adott, de csak nagyon kevesen vásárolnak a weben élelmiszert. A jövőben ez új terület lehet.

Letarolhatja a piacot

A kiszállítás árai Szlovákiában már nem annyira alacsonyak, mint Lengyelországban: a lengyeleknél a szállítási díj 98 grosztól (70 forint) 9,9 zlotyig (700 forint) terjed, Szlovákiában - tapasztalataink szerint - 4 euróba, azaz közel 1200 forintba is kerülhet. Egy, a Pénzcentrum.hu által megkérdezett piaci elemző szerint ha Magyarországon alacsony díjakkal működik majd az áruházlánc online vásárlási üzletága, az eleinte rengeteg új vevőt -köztük olyanokat, akik még soha nem vásároltak az interneten- fog vonzani. Ha pedig hosszú távon fenntartják az alacsony szállítási díjakat, az több évre online piacvezetővé teheti a Tescót Magyarországon, elsősorban az élelmiszer-és vegyiáru területén, de a műszakicikk-kereskedelemben is.

Úgy tudjuk, a Tesco mellett más üzletláncok is készülnek a magyar online piacra. Foglalkozik az online kereskedelem gondolatával az Auchan is - mondta el lapunknak Gillemot Katalin, a hipermarketlánc kommunikációs igazgatója, aki szerint konkrét tervek még nincsenek, jlenleg több lehetőséget is vizsgálnak. A kommunikációs igazgató szerint mintául szolgálhatnak a más országokban (Franciaország, Oroszország) működő Auchan Drive áruházakat.

Miért vagyunk lemaradva?

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Kicsi a piac, gyenge a vásárlóerő, nálunk nem alakult még ki az a réteg, aki az interneten keresztül intézné nagybevásárlásait - sorolta a lemaradás okait a Pénzcentrum.hu-nak a Nagy Sándor, a Magyarország vezető online élelmiszerkereskedelmi üzletláncának számító G'Roby ügyvezetője. A szakember szerint a nagy láncok akkor indítják majd el online üzletágukat, amikor biztosak lesznek abban, hogy az megéri nekik. Márpedig egy ilyen szolgáltatás nem kis költséggel jár, hiszen meg kell teremteni a kiszolgálás, a logisztika, a kiszállítás és az ügyfélszolgálat egységét.

Már önmagában a szállítás megszervezése is hatalmas befektetés, hiszen - ha az egész országot le akarják fedni- száznál is több teherautóra van szükség, ezeknek egy része pedig speciális hűtőkocsinak kell, hogy legyen, a magyar logisztikai-és futárcégek túlnyomó többsége viszont nincs egy ilyen projektre felkészülve. Ráadásul olyan "apróságokra" is érdemes figyelni, hogy a szállító pontosan érkezik-e, megfelelően kommunikál-e a megrendelővel, vagy hogy a csomag ne legyen összetörve, megfelelő legyen a hőmérséklete (hűtött, mirelit termék esetén).

Igény elvileg lenne rá

Egyharmaddal nőtt két év alatt Magyarországon az olyan fogyasztók aránya, 8 százalékra, akik élelmiszert és italt online terveznek vásárolni a következő félév során. Ennél jóval többen, a megkérdezett magyarok 46 százaléka tájékozódott a megkérdezés előtti hónapban élelmiszer vásárlása előtt Interneten, például árakról vagy más fogyasztók véleményéről. Többek között ezt állapítja meg meg 56 országban, köztük Magyarországon az a globális felmérés, amelyet idén és tavalyelőtt végzett a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, ismereteket szolgáltató globális vállalat.


Magyarországon a tavalyelőtti 66-tal szemben idén a fogyasztók 54 százaléka tervezi, hogy online vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást a következő hat hónap során. Hazánkban az Interneten vásárlók között legnépszerűbb a könyv és újság, amelynél az online beszerzést tervezők aránya 40 százalékról 20-ra csökkent, kétéves összehasonlításban.

Címkék: