Pénzcentrum • 2012. október 4. 11:07
Húsz éve először fordult elő a Tescóval, hogy csökkent a profitja - derül ki az áruházlánc tegnap közzétett féléves gyorsjelentéséből. Nem meglepő tehát, hogy a Tesco előre menekül, és több újdonságot is bevezet a vásárlók számára.
Profitcsökkenésről számolt be a Tesco a lezárt félévre tegnap közzétett gyorsjelentésében, ami az elmúlt két évtizedben nem fordult elő a társaságnál. A kisebb bevételek és a hazai piacán véghezvitt komoly beruházások költségei egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy csökkent a brit kiskereskedelmi óriás nyeresége. A menedzsment a jövővel kapcsolatban is borús kilátásokat fogalmazott meg, arra számít, hogy a gazdasági környezet kihívásokkal teli marad.
A jelentés Magyarországot is megemlíti: kiderül, hogy nálunk egyáltalán nem terveznek új beruházásokat, visszatartják azokat addig, amíg a szektort érintő különadókat ki nem vezeti a kormány (erre várhatóan 2013-ban kerül sor). Megemlítik viszont a nemrég átadott debreceni üzletüket, hangsúlyozva, hogy a hipermarketben tartósan munkanélküli dolgozókat is foglalkoztatnak.
Jönnek az újdonságok
A brit lapok leginkább azt hangsúlyozzák, hogy a Tesco előre menekül, és új, a vásárlást ösztönző, innovatív eszközöket mutat be (a nyereség részben azért is csökkent, mert az áruházlánc egymilliárd font - 356 milliárd forint- nagyságrendű fejlesztéseket hajtott végre).
Tesco, Auchan: mi mikor vásárolhatunk tőlük az interneten? - KATTINTS!
Az egyik legérdekesebb fejlesztés, hogy "drive-through" rendszert építenek ki több száz üzletükben. A McDonald's éttermek autós kiszolgáló egységeire hasonlító rendszer működési elve, hogy a vevő online vásárolja meg a kiválasztott termékeket, ám azokat nem házhozszállítással kapja meg, hanem maga megy értük az üzletbe, ahol már várja őt a pontosan összeállított csomag. Így a Tesco megspórolja a kiszállítás költségét, a vevő pedig percek alatt végezhet a bevásárlással.
Az áruházakban is érzékelnek változást a vevők, elsősorban a berendezés, a színek változnak meg: a jelentés szerint több lesz a természetese elem, a fabútor, az otthonos érzést növelő melegebb színek dominálnak majd, a termékek megvilágításán is javítanak. Az ígéretek szerint javítanak a dolgozók képzésén is, láthatóbb és segítőkészebb bolti dolgozókat állítanak az üzletekbe.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Búcsúzik a legendás márka
Mint arról a Pénzcentrum.hu a múlt héten beszámolt, a Tesco megújulási folyamatának része az is, hogy kivonják a forgalomból a kék-fehér logós Value márkát, amellyel alacsony árú saját márkás termékeit jelölte. A Value most teljesen eltűnik a polcokról, helyét egy új, modernebb - igaz, kevésbé jellegzetes- márka és dizájn, az Everyday Value (szabad fordításban Mindennapi Gazdaságosság) veszi át. Az új kereskedelmi márka színeiben halvány rózsaszín és a narancs dominál, ezzel - a Tesco szerint- magasabbra pozícionálják a termékeket.
Bővebben: A Tesco nagy bejelentése: búcsúzik a legendás márka