Magyar Hírlap • 2012. július 30. 09:07
Jelentős forgalomnövekedést hozott a labdarúgó-Eb a sörpiacon, s a piaci szakértők szerint az olimpiától is hasonló élénkülés várható.
Mintegy tíz-húsz százalékkal bővült a júniusi futball-Európa-bajnokság ideje alatt a hazai sörfogyasztás, a kereskedők a múlt hét pénteken megnyitott olimpia kapcsán is élénkülő forgalommal számolnak.
Pálfalvi Márta, a Tesco kommunikációs vezetője például húszszázalékos forgalombővülésről számolt be a sörök esetében, s véleménye szerint a megnövekedett forgalom az olimpia idején is megmaradhat.
A GFK Hungária adatai alapján nem feltétlenül van összefüggés a fogyasztás és a nagy sportesemények között. A 2006-os labdarúgó-világbajnokság idején a sör a hagyományosan kimutatható szezonalitást is meghaladó, kimagasló mennyiségben fogyott. A rendezvény első hónapjában a sós snackek is jól teljesítettek. A 2008-as labdarúgó-Eb viszont csupán a hónapnak megfelelő söreladást és annál valamivel erősebb snackforgalmat hozott, míg az olimpia hónapja a viszonylag magas átlaghőmérséklet ellenére már kifejezetten átlag alatt teljesített a sör esetében.