Pénzcentrum • 2012. június 22. 14:04
Megfordulni látszik a hazai sörpiac 2006 óta tartó lejtmenete: tavaly 3,8 százalékkal bővült az értékesítés - derül ki a Magyar Sörgyártók Szövetségének éves jelentéséből.
A jelentés megállapítása szerint a tavalyi növekedés azt mutatja, hogy véget ért az elmúlt öt év folyamatos visszaesése. Az eredmények alapján úgy tűnik, hogy a sörgyártók sikeresen alkalmazkodtak a gazdasági válság következtében megváltozott piaci környezethez és az átalakuló hazai sörfogyasztási szokásokhoz. Ez utóbbira példa, hogy tavaly tovább csökkent a szuper prémium és prémium sörök részesedése, miközben a közép és alsó kategóriás sörökből több fogyott. Tavaly az értékesítés 98 százaléka saját termelésből származott, így a hazai sörfogyasztásban az import szerepe elhanyagolható volt.
A jelentés szerint a pozitív eredmény okai közül ugyanígy meghatározó volt a sörfogyasztásnak kedvező időjárás, illetve a gyártók által piacra dobott új termékek és az értékesítést támogató új csomagolási, valamint promóciós innovációk, illetve az is, hogy A most megjelent éves jelentés kiemeli, hogy a söröket terhelő jövedéki adó novemberig nem növekedett, így a termékek árát emiatt nem kellett emelni.
Közvetlenül a gyártóknál több mint 1 700 fő dolgozik, közvetve pedig a sörgyártás 26 300 munkahellyel járul hozzá az ágazathoz.