Így tarol a Tesco Magyarországon: a számok

Pénzcentrum2012. május 30. 05:23

Egy év alatt gyakorlatilag nem változott a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok erősorrendje Magyarországon, azaz továbbra is a Tesco, a CBA és Coop állnak az élen. A Tesco forgalma 705,2 milliárd forint a 2011.-2012-es üzleti évben, szemben az egy évvel korábbi 666,5 milliárddal. Többek között ezt tükrözi a toplista, amit a vállalatok saját közlése, illetve becslések alapján állított össze a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.

Sok dolog átalakult az FMCG (Fast Moving Consumer Goods - gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kiskereskedelmében tavaly, de a toplista élmezőnye nem változott. A piacvezető Tesco forgalma a tavalyelőtti 666,5 milliárd forint után 705,2-re emelkedett a 2011. március-2012. februári gazdasági évben. Utána következik 2011-ben a CBA 565, míg a Coop 510 milliárd forinttal.

Őket követi, szintén az előző évihez hasonló sorrendben a Spar 389,6 és a Reál 367 milliárd forintos forgalommal.

A toplistán három helycserét regisztráltak. A Lidl az Auchan elé került, a rangsor hatodik helyére. Az Aldi a drogerie marktot előzte, és a tizenegyedik helyet foglalja el. Közülük a Lidl 234,6, míg az Aldi 69,0 milliárd forint bevételt ért el, a Nielsen becslése szerint. A Rossmann pedig most tizenharmadik, mivel a Match-nál nagyobb lett a bevétele, az elmúlt év során.

Ami a boltláncok terjeszkedését illeti, lelassult. 2010-hez képest a múlt év során legnagyobb ütemben a Lidl, Aldi, Tesco, Penny és drogerie markt növelte bolthálózatát. Közülük a Lidl tizenhárom új üzletet nyitott tavaly, az Aldi ötöt, Tesco hetet, míg a Penny Market és a drogerie markt egyaránt hármat.

- Hazánkban a kirívóan alacsony fogyasztói bizalom ellenére csak mérsékelten csökkent az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása mennyiség szempontjából tavaly, az előző évhez képest, a Nielsen által mért kategóriákból. Az élelmliszerkereskedelem viszonylag jó teljesítménye a vállalatok erőfeszítéseinek köszönhető - mondta Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója. - Ismerik fogyasztóikat, igyekeznek hatékonyan reagálni a változásokra. Bevetik a korszerű eladásösztönzés teljes arzenálját. Többek között optimális választékkal, átgondolt árpolitikával, vonzó promóciókkal törekednek a sikerre.

Tükrözi az FMCG vállalatok aktivitását a tévé-reklámok költési toplistája is. Hazánk tévé-csatornái múlt évben 3,38 millió reklámot sugároztak. Ebből több mint egyharmad, 1,27 millió jutott az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok gyártóira; közel 90 ezer pedig a boltláncokra.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A láncok többsége koncepciózus kampányokkal, aktív reklámozással igyekszik megnyerni új vevőket, illetve növelni meglévő vásárlóik lojalitását.

Változások jönnek a magyar kiskereskedelemben

Az idei évben több fontos változásra is sor kerül a magyar kiskereskedelemben. Nyár közepére végérvényesen Auchan lesz a Cora áruházakból, a jelenlegi Cora az üzleteket az Auchan teljes mértékben integrálja saját hálózatába.

A CBA és a Coop pedig várhatóan közösen vásárolja fel a Match és Profi hálózatát. Piaci pletykák szerint a Coop kapja meg a vidéki boltok többségét, a CBA-nak a fővárosi üzletek jutnak majd.

Címkék: