Világgazdaság • 2012. március 20. 09:03
Bár tavaly több csokinyulat és -tojást vettünk, mint az előző évben, egyelőre azonban bizonytalan az idei húsvét forgalma - írja a Nielsen piackutató elemzésére hivatkozva a Világgazdaság.
Mint azt az elemzésben írják, tavaly hét százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi mennyiséget a húsvéti édességek forgalma, 2011-ben 850 tonna felett volt az eladott csokoládé tojások, nyulak, más édességek és ajándékcsomagok mennyisége.
A piackutató adataiból ugyanakkor az is kiderül: az előző időszakban évről évre csökkenő forgalmat regisztráltak, tavaly változott csak kedvezően a trend: 2011-ben 11 százalékkal nőtt, csaknem elérte a 3 milliárd forintot a húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma.
"A KSH adatai szerint 2011-ben a megvásárolt mennyiségeket tekintve nem csökkent a megelőző évhez képest a fogyasztás, így a tavalyi húsvét sem mutatott visszaesést. Az idei első félévre azonban nehéz prognosztizálni, mivel számos bizonytalansági tényező van, ilyen például a forint árfolyama" - nyilatkozta a napilapnak Vámos György . Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára példaként említette: "Emiatt az idei első félév egészét tekintve kisebb mértékű zsugorodás is lehet.