Pénzcentrum • 2011. december 18. 14:07
A gazdasági világválság éppen ellentétes hatást váltott ki a legdrágább termékek piacán; egyre nagyobb árbevételnövekedésről számolnak be ugyanis a luxuskereskeldelem képviselői. Erre a tendenciára utal, hogy a világ legdrágább vásárlóutcáiban egyre több pénzt hagynak ott a leggazdagabbak, de jól mutatja a fellendülést például az is, hogy alig egy hónap leforgása alatt mintegy 30 palack méregdrága borkülönlegességet vásároltak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megforduló turisták.
A kiskereskedelemi piacokon a luxus termékek számítanak a legnemzetközibbnek, hiszen a világmárkák globális stratégiát alkalmaznak. A legtöbb márka jelenleg az ázsiai és fejlődő piacokon történő bővülésre koncentrál, hogy a magas jövedelemmel rendelkező és a luxus termékekre igényt tartó lakosokból egy új vásárlóréteget alakítsanak ki. Tovább folytatják befektetéseiket a terebélyes nyugati piacokon is, ahol a már meglévő luxus üzleteket felújítják és kibővítik tovább növelve az olyan hagyományos és már jól bevált prémium kategóriás bevásárló övezetek népszerűségét, mint amelyeket Párizsban és Londonban találhatunk.
A közelmúltban több vezető nemzetközi márka is kétszámjegyű árbevétel növekedésről és rekord nagyságú éves forgalomról számolt be. Abban, hogy e márkák ilyen jelentős sikert könyvelhettek el nagy szerepet játszottak saját üzlethálózataik, különösen Ázsiában, főleg a virágzó kínai piacon. A luxus kereskedelem Európába is fellendült; 2010-ben néhány világmárka teljes bevételének 30-40 százalékát az európai piacok generálták, elsősorban Olaszország, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Oroszország.
A legtöbb luxus üzletet Párizsban találjuk. 100 különböző top márkára összesen 150 üzlet jut, ami vitathatatlanul bizonyítja, hogy a francia főváros továbbra is a divat és luxus központja. Egyedül London büszkélkedhet még hasonlóan kimagasló eredményekkel, itt 100 top márkára 125 luxus üzlet jut. Ez a mérce Milánóban már jóval alacsonyabb, csupán 95, míg Moszkvában és Rómában csupán 66-59 üzlet jut 100 top márkára.
Luxusszuvenír: 500 ezer forint egy plack borért
A Heinemann Duty Free reptéri bolt kínálatában a Tokaj Kereskedőház összesen nyolcféle muzeális bor található meg, valamennyi tokaji aszú. A legidősebb (és egyben a legdrágább) muzeális bor születésénél még 1940-et írtunk, de a legfiatalabb bor is már elmúlt 23 éves. Elsősorban közép- és kelet-európai utasok választják az 1940-1988 közötti évjáratú különleges, a világon máshol nem elérhető aszúkat, de több palack hegyaljai bor meg sem állt új gazdája kíséretében a Távol-Keletig.
Az árusítás áprilisi kezdete óta összesen 28 palack kelt el a Tokaj Kereskedőház gondozásában álló muzeális borokból. Ez mindenképpen kiemelkedő eredmény, hiszen a világ egyik legkülönlegesebb, és féltve őrzött nedűi nem az átlag pénztárcájú utazót célozzák meg. A főleg orosz, ukrán, lengyel és cseh vásárlók a legolcsóbb palackért is több száz, a legdrágább, 1940-es évjáratért pedig, nem kevesebb, mint 1800 eurót (kb. 540 000 forintot) hagynak a pénztárnál. Igaz, ezeket a borokat csak különleges szakértők és megszállott gyűjtők vásárolják.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legkelendőbb az 1988-as 6 puttonyos aszú, amelyből eddig tizenhárom palack talált gazdára, a második helyezett, az 1972-es 5 puttonyos, amit eddig hat vásárló vitt haza. A tehetős utasok harmadik kedvence megosztva az 1956-os 5 puttonyos és az 1968-as 6 puttonyos aszú, ezekből 3-3 palack kelt el eddig. A legértékesebb, 1940-es aszúesszenciából eddig egy palackot vásárolt meg egy orosz utas, de az eddig eladott muzeális borok több mint egyharmadára is orosz nemzetiségű utazó csapott le.
Népszerű az új magyar szuvenírcsalád is