Luxusszuvenír: titokzatos orosz vette meg a magyar borkülönlegességet

Pénzcentrum2011. december 18. 14:07

A gazdasági világválság éppen ellentétes hatást váltott ki a legdrágább termékek piacán; egyre nagyobb árbevételnövekedésről számolnak be ugyanis a luxuskereskeldelem képviselői. Erre a tendenciára utal, hogy a világ legdrágább vásárlóutcáiban egyre több pénzt hagynak ott a leggazdagabbak, de jól mutatja a fellendülést például az is, hogy alig egy hónap leforgása alatt mintegy 30 palack méregdrága borkülönlegességet vásároltak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megforduló turisták.

A kiskereskedelemi piacokon a luxus termékek számítanak a legnemzetközibbnek, hiszen a világmárkák globális stratégiát alkalmaznak. A legtöbb márka jelenleg az ázsiai és fejlődő piacokon történő bővülésre koncentrál, hogy a magas jövedelemmel rendelkező és a luxus termékekre igényt tartó lakosokból egy új vásárlóréteget alakítsanak ki. Tovább folytatják befektetéseiket a terebélyes nyugati piacokon is, ahol a már meglévő luxus üzleteket felújítják és kibővítik tovább növelve az olyan hagyományos és már jól bevált prémium kategóriás bevásárló övezetek népszerűségét, mint amelyeket Párizsban és Londonban találhatunk.

 


A közelmúltban több vezető nemzetközi márka is kétszámjegyű árbevétel növekedésről és rekord nagyságú éves forgalomról számolt be. Abban, hogy e márkák ilyen jelentős sikert könyvelhettek el nagy szerepet játszottak saját üzlethálózataik, különösen Ázsiában, főleg a virágzó kínai piacon. A luxus kereskedelem Európába is fellendült; 2010-ben néhány világmárka teljes bevételének 30-40 százalékát az európai piacok generálták, elsősorban Olaszország, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Oroszország.

A legtöbb luxus üzletet Párizsban találjuk. 100 különböző top márkára összesen 150 üzlet jut, ami vitathatatlanul bizonyítja, hogy a francia főváros továbbra is a divat és luxus központja. Egyedül London büszkélkedhet még hasonlóan kimagasló eredményekkel, itt 100 top márkára 125 luxus üzlet jut. Ez a mérce Milánóban már jóval alacsonyabb, csupán 95, míg Moszkvában és Rómában csupán 66-59 üzlet jut 100 top márkára.

 

A válság ellenére sem haltak ki a gazdagok
"Christmas Shopping Experience" névvel hirdették meg ünnepi akciójukat a via Montenapoleone üzletei Milánóban. A kizárólag olasz vevőknek fenntartott akció a következőkből áll: sofőr vezette luxusautó fuvarozza a vevőket a luxusutcába, ahol személyes stylist tanácsadó kíséri végig őket a legismertebb divatmárkákat áruló butikokon. A vásárlói körséta ráadásul záróra után zajlik, így a tömeget elkerülve a vevő szabadon válogathat és az eladóknak is van idejük rá. A csomagokat ingyen házhoz szállítják és a kedves vendéget pezsgővel és édességgel is megkínálják. Fizetni egyébként csak hitelkártyával lehet.


Luxusszuvenír: 500 ezer forint egy plack borért

A Heinemann Duty Free reptéri bolt kínálatában a Tokaj Kereskedőház összesen nyolcféle muzeális bor található meg, valamennyi tokaji aszú. A legidősebb (és egyben a legdrágább) muzeális bor születésénél még 1940-et írtunk, de a legfiatalabb bor is már elmúlt 23 éves. Elsősorban közép- és kelet-európai utasok választják az 1940-1988 közötti évjáratú különleges, a világon máshol nem elérhető aszúkat, de több palack hegyaljai bor meg sem állt új gazdája kíséretében a Távol-Keletig.

Az árusítás áprilisi kezdete óta összesen 28 palack kelt el a Tokaj Kereskedőház gondozásában álló muzeális borokból. Ez mindenképpen kiemelkedő eredmény, hiszen a világ egyik legkülönlegesebb, és féltve őrzött nedűi nem az átlag pénztárcájú utazót célozzák meg. A főleg orosz, ukrán, lengyel és cseh vásárlók a legolcsóbb palackért is több száz, a legdrágább, 1940-es évjáratért pedig, nem kevesebb, mint 1800 eurót (kb. 540 000 forintot) hagynak a pénztárnál. Igaz, ezeket a borokat csak különleges szakértők és megszállott gyűjtők vásárolják.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A legkelendőbb az 1988-as 6 puttonyos aszú, amelyből eddig tizenhárom palack talált gazdára, a második helyezett, az 1972-es 5 puttonyos, amit eddig hat vásárló vitt haza. A tehetős utasok harmadik kedvence megosztva az 1956-os 5 puttonyos és az 1968-as 6 puttonyos aszú, ezekből 3-3 palack kelt el eddig. A legértékesebb, 1940-es aszúesszenciából eddig egy palackot vásárolt meg egy orosz utas, de az eddig eladott muzeális borok több mint egyharmadára is orosz nemzetiségű utazó csapott le.

Népszerű az új magyar szuvenírcsalád is

december elején mutatkozott be a magyar nagyközönségnek a Folqa Collection, vagyis a hagyományos magyar foglalkozásokat és népi motívumokat modern feldolgozásban újraértelmező figurák sorozata. A figurák elsődleges célcsoportja a hazánkba látogató külföldiek, ezért fontos mérföldkő a márka életében, hogy nem sokkal bemutatása után máris kapható az exkluzív Memories of Hungary ajándéktárgy bolthálózat egységeiben, a Liszt Ferenc repülőtér Skycourt terminálján és a Szent István Bazilikánál. A kollekciót menedzselő társaság a hírek szerint egyébként tárgyalásokat folytat fővárosi és vidéki dizájnshopokkal és szuvenírboltokkal is a forgalmazásról.

 

 

Címkék: