Bojkott! Elegük lett a világmárkáknak

Pénzcentrum/MTI2011. október 2. 10:03

Több mint 60 világmárka, köztük a Burberry és a Levi's hirdetett bojkottot az üzbég gyapot ellen, mondván hogy a volt szovjet köztársaság sokat bírált kormánya gyerekeket kényszerít a termés leszedésére.

Csatlakozott a bojkotthoz a H&M svéd divatmárka, valamint az Adidas és a Puma sportszergyártó is. A divatmárkák a Responsible Sourcing Network (http://sourcingnetwork.org) keretében egyesítették erőfeszítéseiket. A projektet az amerikai As You Sow nevű aktivista csoport kezdeményezte, ez szervezi a bojkottot.

"Nagy gyapotfelvásárlók vagyunk, és mint sok más cég, mi is egyértelműen szembe helyezkedünk a gyermekmunkával, tekintet nélkül arra, melyik országról van szó" - idézte a The Daily Telegraph című brit lap a a svéd márka munkatársát.

A több mint nyolcszáz társaságot tömörítő amerikai ruha- és cipőtársaság már korábban csatlakozott a kezdeményezéshez, a nagy világmárkák azonban most újabb lökést adtak a bojkottnak.

A 27,5 milliós Üzbegisztánban az arany és a gáz mellett a gyapot számít a legfontosabb kiviteli cikknek. Aktivistáknak és szervezeteknek sikerült dokumentálniuk, miként szedik iskolások a gyapotot, és parancsolja ki őket a kormány őket a tantermekből a földekre, hogy erőt próbáló munkával betakarítsák a termést.

Címkék: